نگرانی سازمان ملل از مداخله خارجی بی‌سابقه در درگیری لیبیا

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی سازمان ملل از مداخله خارجی بی‌سابقه در درگیری لیبیا
نگرانی سازمان ملل از مداخله خارجی بی‌سابقه در درگیری لیبیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل سازمان ملل متحد می‌گوید که درگیری در لیبیا وارد مرحله جدید شده است و مداخه خارجی به سطح ریکاردی رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش،‌ دبیر کل سازمان ملل متحد در کنفرانس آنلاین شورای امنیت این سازمان گفت: "درگیری در لیبیا وارد مرحله جدید شده است، مداخله خارجی به ابعاد بی‌سابقه رسیده است منجلمه عرضه تجهیزات مدرن و شمار پیمان‌کاران درگیر در اقدامات جنگی".

علاوه بر این، وی افزود که سازمان ملل متحد از آمادگی نظامی در نزدیکی شهر سرت، نگران است.

امارات از نقش ترکیه در امور داخلی لیبیا انتقاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
امارات از نقش ترکیه در امور داخلی لیبیا انتقاد کرد

وی افزود: "ما از آمادگی نیروهای نظامی در اطراف شهر سرت و سطح مداخله مستقیم خارجی در درگیری ایم که تحریم سازمان ملل متحد مبنی بر عرضه تسلیحات، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و تعهدات کشورهای عضو (شورای امنیت سازمان ملل متحد) در برلین، را نقض می‌کند".

براساس گزارش گوترش، در منطقه شمار قربانیان ملکی افزایش یافته است. وی خاطر نشان ساخت که از ماه اپریل الی جون بیش از ۱۰۰ باشنده ملکی کشته شده و بیش از ۲۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.

دبیر کل سازمان ملل گفت: "این ۱۷۲ درصد بالاتر نسبت به سه ماه اول سال ۲۰۲۰، است".

به گفته گوترش در نتیجه اقدامات اخیر جنگی در جنوب طرابلس و در ترهونه نزدیک به ۳۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های شان شده اند. بدین ترتیب، به گفته دبیر کل سازمان ملل، شمار مجموعی بیجا شدگان داخلی به ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

در سال ۲۰۱۱ در لیبیا جنگ داخلی آغاز شد که در نتیجه آن معمر قذافی که از سال ۱۹۶۹ بدینسو این کشور را رهبری می‌کرد، از قدرت کنار زده شد و به قتل رسید. در حال حاضر در لیبیا وضعیت دو قدرت دوگانه حاکم است: در شرق در شهر طبرق پارلمان به رهبری فیلدمارشال خلیفه حفتر و در غرب در طرابلس حکومت وفاق ملی، حاکم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала