شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند نزدیک به 800 هزار تن رسید

© REUTERS / Francis Mascarenhasشمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند نزدیک به 800 هزار تن رسید
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند نزدیک به 800 هزار تن رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت هند می‌گوید که در 24 ساعت گذشته در کشور بیش از 26.5 هزار نفر به بیماری ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه هند اعلام کرده است که در یک شبانه روز بیش از 26 هزار و 500 نفر به کرونا مبتلا شده اند و در حال حاضر شمار مبتلایان کرونا در این کشور به 793 هزار و 802 نفر می‌رسد.

شناسایی نزدیک به دوبرابر کل بیماران کرونایی افغانستان در امریکا در یک شبانه روز  - اسپوتنیک افغانستان
شناسایی نزدیک به دوبرابر کل بیماران کرونایی افغانستان در امریکا در یک شبانه روز 

هند از لحاظ مبتلایان ویروس کرونا در رده سوم جهان قرار دارد. این وزارتخانه می‌گوید که در سراسر کشور 276 هزار و 685 نفر تحت تداوی قرار دارند، 495 هزار و 512 نفر صحت‌یاب شده اند و تاکنون کرونا جان 21 هزار و 604 نفر را گرفته است.
بیشترین آمار ابتلا در ایالت های مهاراشترا (230 هزار و 599 مورد)، تامیل نادو ( 126 هزار و 581 مورد) و ناحیه پایتختی دهلی (107 هزار و 51 مورد) به ثبت رسیده است.
علی رغم افزایش شمار بیماران، دولت هند دستور داده است، تا خروج تدریجی از قرنطینه در برخی مناطق آغاز شود. در جریان مرحله اول که هشتم جون آغاز شد، معبدها، هوتل ها، رستوران ها و مراکز خرید بازگشایی شدند. در مناطقی که میزان ابتلا به کرونا همچنان در حال افزایش است، مقررات قرنطینه تمدید شده است.
ایالات متحده و برزیل به ترتیب در جایگاه اول و دوم کشورهایی قرار دارند که بیشتری تعداد ابتلا و فوتی را ثبت کرده اند. کارشناسان پیش بینی می کنند آمار هند تا چند هفته آینده جهش بزرگی نداشته باشد و تا پایان ماه میلادی جاری (جولای) یک میلیون نفر را رد کند.
سازمان جهانی بهداشت یازدهم ماه مارچ ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-19 را یک بیماری همه گیر خواند. طبق آخرین گزارش این سازمان، تاکنون بیش از 12 میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده و بیش از 557 هزار نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала