لاوروف: خطر رویارویی هسته‌ای افزایش یافته است

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: خطر رویارویی هسته‌ای افزایش یافته است
لاوروف: خطر رویارویی هسته‌ای افزایش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه با هشدار درباره افزایش خطر درگیری هسته‌ای در جهان گفت، که امریکا مسئول تضعیف امنیت بین‌المللی است.

 لاوروف: جنگ لیبی راه حل نظامی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: درگیری های لیبی راه حل نظامی ندارد
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) هشدار داد، که خطر وقوع رویارویی هسته‌ای در جهان نسبت به گذشته به شدت افزایش یافته است.

 لاوروف با اشاره به بیرون شدن امریکا از معاهده منع راکت ‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) با روسیه گفت، که امنیت جهانی کاهش پیدا کرده زیرا واشنگتن مشغول از بین بردن نظام کنترل تسلیحاتی در جهان است.

وی توضیح داد، که روسیه در نشست آینده ای شورای امنیت سازمان ملل درباره موضوع هسته‌ای با حضور امریکا، چین، فرانسه و انگلیس، نگرانی شدید خود را از احتمال فزاینده وقوع درگیری هسته‌ای اعلام خواهد کرد.

در بیانیه رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه آمده است: "این را می پذیرم که خطرات هسته‌ای اخیراً افزایش چشمگیری داشته، وضعیت امنیتی و ثبات راهبردی بین‌المللی آشکارا رو به زوال بوده است. دلایل آن نیز برای همگان روشن است؛ امریکا می‌خواهد سلطه جهانی خود را بازیابد و در چیزی که آن را رقابت قدرت‌های بزرگ می‌خواند، به پیروزی برسد".

لاوروف درباره معاهده هسته‌ای جدید با امریکا نیز اظهار داشت، که سرنوشت پیمان «نیو استارت» از همین الان مشخص است زیرا واشنگتن نمی‌خواهد آن را تمدید کند.

وی همچنین به موضوع تنش‌زایی‌های اخیر امریکا با چین در موضوعات مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا و اعمال تحریم به بهانه‌های حقوق بشری در مسئله سین‌کیانگ اشاره کرده و گفت، مسکو نگران اتهاماتی است که واشنگتن به پکن می‌زند و امید دارد این وضعیت به نقطه بدون بازگشت نرسد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала