ترامپ ۴۰ ماه زندان دوستش را بخشید

© REUTERS / Siphiwe Sibekoترامپ ۴۰ ماه زندان دوستش را بخشید
ترامپ ۴۰ ماه زندان دوستش را بخشید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا برای دوست و مشاور پیشین اش که به تحمل ۴۰ ماه زندان محکوم شده بود دستور بخشش صادر کرد.

 اعتراف ترامپ به حمله سایبری علیه روسیه حین انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
اعتراف ترامپ به حمله سایبری علیه روسیه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا با استفاده از اختیاراتش در قانون اساسی برای مشاور و دوست قدیمی‌اش راجر استون که به دلیل ارتکاب جرائم مختلف از جمله دروغگویی به کنگره در پرونده تحقیقات تبانی انتخاباتی میان روسیه و ترامپ به تحمل ۴۰ ماه زندانی محکوم شده بود، دستور عفو صادر کرد.   

کاخ سفید در بیانیه‌ای محکومیت راجر استون را «غیرعادلانه» توصیف و اعلام کرده دونالد ترامپ یک «فرمان اجرایی اعطای عفو» برای تخفیف مجازات او صادر کرده است. 

دادگاهی در امریکا روز ۱ ماه حوت سال ۹۸ مشاور پیشین رئیس‌جمهور امریکا را در پرونده اتهاماتش بابت دروغ به کنگره و ممانعت از انجام تحقیقات قانونی درخصوص پرونده ارتباط روسیه با پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ مجرم شناخته و او را به تحمل ۴۰ ماه حبس محکوم کرد.

گزارش رسانه‌های امریکا حاکی است آقای استون قرار بوده روز ۱۴ جولای خودشان را به زندان معرفی کند، اما برخی از نزدیکانش با بیان اینکه ممکن است در زندان به کرونا دچار شود برای برخوردار شدن او از عفو یا تخفیف در مجازات لابی کرده بودند. 

کاخ سفید در بیانیه‌ای که بامداد شنبه (به وقت کابل) منتشر کرده استون را «قربانی ماجرای قلابی روسیه» توصیف کرده که ساخته و پرداخته «سیاستمداران چپ‌گرا و متحدان آن در رسانه‌ها با هدف تضعیف ریاست‌جمهوری ترامپ» بوده است. 

کاخ سفید در این بیانیه گفته اتهامات علیه راجر استون توسط دادستان‌های «رابرت مولر»، بازرس ویژه سابق تحقیقات درباره پرونده تبانی ادعایی ترامپ مطرح شده و چون آنها نتوانسته‌اند شواهدی در تأیید وجود چنین تبانی‌ای ارائه کنند رفتار استون در جریان تحقیقات را بهانه‌ای برای ایراد اتهام علیه او قرار داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «راجر استون تا همینجا مصائب زیادی متحمل شده و با او، همانند بسیاری از دیگر افراد در این پرونده بسیار غیرمنصفانه رفتار شده است. راجر استون اکنون یک انسان آزاد است».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала