اجرای نخستین حکم اعدام در آمریکا پس از 17 سال

© AP Photo / Nate Jenkinsاجرای نخستین حکم اعدام در آمریکا پس از 17سال
اجرای نخستین حکم اعدام در آمریکا پس از 17سال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از تأیید حکم اولیه صادر شده در یک دادگاه از سوی دادگاه عالی آمریکا قرار است نخستین مجازات اعدام فدرال پس از 17 سال در این کشور اجرا شود.

نخستین حکم اعدام فدرال در عرض 17 سال گذشته قرار است امروز دوشنبه در آمریکا اجرایی شود.

 این حکم پس از آن اجرایی می‌شود که یک دادگاه تجدیدنظر آمریکا، حکم یک دادگاه رده‌پایین‌تر را باطل و اعلام کرد طرح دعوی خانواده قربانیان که مجازات اعدام را به حالت تعلیق درآورده بود، از نظر قانونی جایگاهی ندارد.

اتاق اعدام از طریق تزریق کشنده - اسپوتنیک افغانستان
ازسرگیری مجازات اعدام در آمریکا

لوئیس دانیل که در خصوص قتل سه نفر از اعضای یک خانواده در آرکانزاس در سال 1996 میلادی مجرم شناخته و محکوم شده است، قرار است اعدام شود. این نخستین اعدام فدرال در 17 سال اخیر در آمریکا به شمار می رود.

قرار است وی با تزریق داروی کشنده در اتاق اعدام وزارت دادگستری آمریکا در ایندیانا اعدام شود.

در حالی که برخی ایالت های آمریکا همچنان در دادگاه های خود به اجرای مجازات اعدام طی سال های اخیر ادامه داده‌اند ولی دولت آمریکا از سال 2003 تاکنون هیچ موردی از اعدام را اجرا و عملی نکرده است.

ویلیام بار دادستان کل آمریکا سال گذشته اعلام کرد که دولت ترامپ مجازات اعدام را از سرخواهد گرفت.

دادخواستی که علیه وزارت عدلیه، در دادگاه فدرال در ایندیاناپولیس انجام شده بود، به دنبال لغو اجرای حکم تا زمانی بود که دوره بیماری همه‌گیر کرونا بگذرد. "جین مگنوس استینسن"، دادگاه ناحیه‌ای آمریکا به وزارت عدلیه دستور داد اجرای حکم را به منظور نشان دادن حمایت از حق شاکیان برای حضور در زمان اعدام- بدون به خطر انداختن سلامت خود- لغو کند.

دولت تجدید نظر کرد و هفتمین دادگاه استیناف در ایالت متحده نیز روز یکشنبه حکم به تعلیق درآمدن مجازات اعدام را باطل و اعلام کرد هیچ اساس‌نامه یا آیین‌نامه‌ای به قربانیان، حق حضور در زمان اجرای حکم اعدام را نمی‌دهد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала