از غذاهای مضر برای مغز، نام برده شد

© Fotolia / Viktorاز غذاهای مضر برای مغز، نام برده شد
از غذاهای مضر برای مغز، نام برده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصص تغذیه درباره اینکه کدام غذاها بیشتر از همه فعالیت ذهنی را در گرما کاهش می‌دهند توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، یلینا سولوماتینا، متخصص تغذیه گفته است: تغذیه نادرست می‌تواند بر عملکرد مغز در هوای گرم تأثیر منفی بگذارد".

به گفته این متخصص، افرادی که بیشتر فعالیت‌های ذهنی انجام می‌دهند باید از خوردن مواد غذایی مثل مارگارین، مایونز و غذاهای‌های نیمه آماده خودداری بکنند، این مواد به دلیل داشتن محتوای چربی‌های ترانس اثرات بدی روی غشای سلولی دارند، این چربی‌ها سخت می‌شوند و اجازه عبور اکسیجن را نمی‌دهند که این بزرگترین خطر برای مغز است.

کدام غذاها منجر به پیری زودرس می‌شوند؟ - اسپوتنیک افغانستان
کدام غذاها منجر به پیری زودرس می‌شوند؟

وی همچنین نسبت به استفاده بیش از حد کربوهیدرات‌های سریع‌الجذب هشدار داد. این کربوهیدارت‌ها در موادی مانند قند، شیرینی و محصولات آرد، نان و مکرونی وجود دارد و منجر به تجمع چربی می‌شود، به همین دلیل بدن حساسیت خود را به انسولین از دست می‌دهد. این متخصص توضیح داد که گلوکز جذب نشده در خون باقی می‌ماند و شروع به از بین بردن رگ‌های خونی می‌کند و کلسترول آزادنه در خون حرکت می‌کند و به نوبه خود، تبدیل به پلاک می‌شود که در جریان خون طبیعی تداخل ایجاد کرده و میزان اکسیجن وارد به مغز را کاهش می‌دهد.

این متخصص تغذیه همچنین کاهش مصرف نمک را توصیه کرد، زیرا نمک تجمع مایعات را در بدن افزایش می‌دهد که باعث ایجاد ورم‌های داخلی و خارجی می‌شود و همه این‌ها منجر به تاخیر در جریان خون نیز می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала