شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان به بیش از 253 هزار تن رسید

© AP Photo / Anjum Naveedشمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان به بیش از 253 هزار تن رسید
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان به بیش از 253 هزار تن رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولین صحت در پاکستان اعلام کرده اند که در یک شبانه روز 1979 تن به ویروس کرونا مبتلا شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ستاد مبازه با کرونای پاکستان اعلام کرده است که طی 24 ساعت گذشته 1 هزار و 979 تن به ویروس کرونا مبتلا شدند به این ترتیب شمار کل مصاب شدگان به کووید-19 در این کشور به 253 هزار و 604 نفر رسید.
جان باختگان ناشی از این بیماری نیز با افزایش 54 مورد به 5197 نفر افزایش یافته است.
طبق گزارش این ستاد طی 24 ساعت گذشته به تعداد 8 هزار و 739 تن صحت یاب شدند و شمار کل بهبودیافتگان در این کشور به 170 هزار و 656 نفر رسیده است.
ایالات متحده و برزیل به ترتیب در جایگاه اول و دوم کشورهایی قرار دارند که بیشتری تعداد ابتلا و فوتی را ثبت کرده اند. کارشناسان پیش بینی می کنند آمار هند تا چند هفته آینده جهش بزرگی نداشته باشد و تا پایان ماه میلادی جاری (جولای) یک میلیون نفر را رد کند. و اکنون شمار مبتلایان کرونا در هند به 906 هزار نفر افزایش یافته است.
در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.
در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 13 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و همچنان کرونا جان بیش از 576 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала