ثروتمندترین مرد هندی ایلان ماسک را پشت سر گذاشت

© AFP 2023 / INDRANIL MUKHERJEE ثروتمندترین مرد هندی ایلان ماسک را پشت سر گذاشت
 ثروتمندترین مرد هندی ایلان ماسک را پشت سر گذاشت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ثروت یک مرد هندی، از 71 میلیارد دالر فراتر رفت ، او با غلبه بر ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا ، به رتبه هشتم در لیست میلیاردرهای جهان قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، موکش امبانی، ثروتمندترین مرد هند که ثروتش از 71 میلیارد دالر فراتر رفت، او با غلبه بر ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا ، به رتبه هشتم در لیست میلیاردرهای جهان رسید.  

امبانی،  به عنوان تنها ثروتمند آسیایی در رده بندی ده ثروتمندترین مردم جهان قرار گرفت. براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ ، وی اکنون تنها پس از جف بزوس ، بیل گیتس ، برنارد آرنو ، مارک زاکربرگ ، استیو بالمر ، وارن بافت و لری پیج قرار دارد.

به این حال از ابتدای سال، امبانی بیش از 12 میلیارد دالر ثروت خود را افزایش داده است. این به دلیل افزایش ارزش سهام شرکت هلدینگ صنایع Reliance است که تحت کنترل وی است.

ده ثروتمند جوان برتر دنیا - اسپوتنیک افغانستان
ده ثروتمند جوان برتر دنیا

در کنگلومرا شرکت هایی شامل است که در سرتاسر هند مصروف کار در عرصه  انرژی ، پتروشیم ، منسوجات ، منابع طبیعی ، خرده فروشی و مخابرات هستند.

آمبانی رئیس و مدیر اجرایی یکی از ارزشمندترین شرکت های هند به نام Reliance Industries است. ثروت خالص آمبانی اخیراً به ۶۴/۵ میلیارد دلار رسیده و حالا در فهرست ۱۰ فرد ثروتمند اول دنیا، در رتبه ی نهم، پایین تر از لری الیسون و بالاتر از فرانسوا بتانکور مییر، وارث شرکت آرایشی بهداشتی لورئال قرار دارد. آمبانی تنها فردی از قاره ی آسیا است که در این فهرست حضور دارد.

میلیاردر پس از ثروتمند ترین شخص در میان 10 ثروتمندترین جهان در جهان قرار گرفت که دریک روز 3.9 میلیارد بدست آورد.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала