باز هم توییت فارسی؛ ترامپ به جنبش "اعدام نکنید" پیوست

© REUTERS / Jonathan Ernstباز هم توییت فارسی؛ ترامپ به جنبش "اعدام نکنید" پیوست
باز هم توییت فارسی؛ ترامپ به جنبش اعدام نکنید پیوست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور امریکا با نشر یک توییت فارسی، خواستار امتناع از اعدام سه معترض آبان ۹۸ (عقرب ۹۸) در ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا با پیوستن به کمپاین در فضای مجازی برای امتناع از اعدام سه معترض حوادث آبان در ایران، به زبان فارسی و انگلیسی توییت کرده است.

ترامپ در توییت فارسی نوشته است: "سه نفر در ایران برای شرکت کردن در تظاهرات محکوم به مرگ شده‌اند. اعدام آنها در هر لحظه قابل انتظار است. اعدام این سه نفر پیامی اسفناک به دنیا می‌فرستد و نباید انجام شود. #اعدام_نکنید".

پیش از این، غلام‌حسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران، اعلام کرد که تایید حکم اعدام سه نفر از معترضان تظاهرات سراسری آبان ۱۳۹۸ "در دیوان عالی کشور صحت دارد" و حکم به "دادسرا اعاده شده است". وی همچنان گفت که هفته گذشته یک نفر هم به اتهام "جاسوسی" در ایران اعدام شده است.

امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی هر سه از دستگیرشدگان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ هستند.

این بازداشت‌شدگان سوم اسفند ۱۳۹۸ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهام‌هایی از جمله "مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران" و "محاربه" به اعدام محکوم شده بودند. امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی در این دادگاه همچنین به "سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب" به تحمل زندان و شلاق محکوم شدند.

چهار روز پیش، مصطفی نیلی، وکیل سه متهم اعتراض‌های آبان‌ماه گفته بود "دیوان عالی کشور با فرجام‌خواهی مخالفت کرده است" و او به دنبال آن است تا با "درخواست اعاده دادرسی" این حکم را نقض کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала