حمله سایبری به توییتر؛ حساب کاربری برخی اشخاص سرشناس هک شد

© REUTERS / Mike Blakeحمله سایبری به توییتر؛ حساب کاربری برخی اشخاص سرشناس هک شد
حمله سایبری به توییتر؛ حساب کاربری برخی اشخاص سرشناس هک شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرویس پشتیبانی توییتر می‌گوید که این شبکه اجتماعی مورد حمله سایبری قرار گرفته و حساب های کاربری برخی اشخاص ثروتمندترین جهان در آن هک شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این افراد ناشناس در حساب‌های کاربری افراد سرشناس از جمله ایلون ماسک، بنیانگذار تسلا توییت های تقریباً هم شکلی را منتشر کرده بودند. نویسندگان این پیام ها قول داده بودند بیت کوین های ارسال شده به آنها را طی مدت 30 دقیقه به میزان دو برابر برگردانند.

بنیانگذار توییتر یک چهارم از ثروت خود را وقف مبارزه با کرونا کرد - اسپوتنیک افغانستان
بنیانگذار توییتر یک چهارم از ثروت خود را وقف مبارزه با کرونا کرد

در میان قربانیان، جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا، باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین این کشور، میلیاردر بیل گیتس و دیگران دیده می‌شوند.

پس از آن، سرویس پشتیبانی فنی این شبکه اجتماعی اعلام کرد که بسیاری این اکانت ها پس از بررسی به دلیل مشکل امنیتی حالا در دسترس هستند، اما بروز اختلالات در کار آنها هنوز هم ممکن است.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر پس از این حادثه گفت: این شرکت پس از درک کامل اوضاع فعلی، اطلاعات مربوطه را ارائه خواهد داد.
در بیانیه سرویس پشتیبانی فنی توییتر آمده است: ما متوجه شدیم که این حمله برنامه ریزی شده از طریق مهندسی اجتماعی توسط افرادی است كه برخی از کارمندان ما را كه به سیستم ها و ابزارهای داخلی دسترسی دارند، به عنوان اهداف خود انتخاب کرده بودند. ما می‌دانیم كه آنها (هكرها) از این دسترسی برای کنترول بسیاری از حساب ها و توییت‌های بسیار مهم (از جمله تأیید شده) استفاده كرده اند.

این شرکت می‌گوید که به محض این که ماجرا را فهمیدیم، بلافاصله حساب‌های آسیب دیده را مسدود کردیم و توییت‌های ارسال شده توسط هکرها را حذف کردیم.

بیش از 300 تراکنش به آدرس بیت کوین انجام شده که توسط افراد ناشناس در حساب های کاربری اشخاص سرشناس در توییتر منتشر شده و  12.3 بیت کوین دریافت و 5.8 بیت کوین ارسال گردیده است.  قیمت هر بیت کوین حدود 9.2 هزار دالر امریکا است و بنابراین در مجموع حدود 112 هزار دالر منتقل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала