آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا ریکارد زد

© REUTERS / Lucy Nicholsonآمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا ریکارد زد
آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا ریکارد زد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار مبتلایان کووید-19 در امریکا باز هم افزایش داشته است. در 24 ساعت گذشته بیش از 75 هزار مورد جدید در این کشور ثبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویارک تایمز، طی یک شبانه روز گذشته در امریکا بیش از 75 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است. به این ترتیب شمار کل مبتلایان در کشور به 3 میلیون 574 هزار و 398 نفر افزایش یافته است.

کرونا در هند؛ شمار مبتلایان از مرز 1 میلیون نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در هند؛ شمار مبتلایان از مرز 1 میلیون نفر گذشت

طبق معلومات هاپکینز، علاوه براین 963 مورد فوتی جدید ناشی از کرونا در امریکا ثبت و با این رقم شمار کل جان‌باختگان به بیش از 137 هزار نفر رسیده است.
تا کنون شمار بهبودیافتگان ویروس کرونا در این کشور به بیش از یک میلیون و 650 هزار رسیده است.
علیرغم تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده، اختلاف‌نظرات زیادی در میان مقام‌های امریکایی در خصوص موضوعاتی چون بازگشایی مکتب ها و کسب‌ و کارها و زدن ماسک در ملاء عام وجود دارد و این در حالی است که تقریباً کارشناسان بهداشت در خصوص استفاده از ماسک بعنوان یکی از مؤثرترین شیوه‌های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا اتفاق‌نظر دارند.
در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.
در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 13.9 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و همچنان کرونا جان بیش از 590 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала