آماده شدن کاوشگر چینی برای رفتن به کره مریخ 

© AP Photo / Tu Haichaoآماده شدن کاوشگر چینی برای رفتن به کره مریخ 
آماده شدن کاوشگر چینی برای رفتن به کره مریخ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین تصمیم دارد در ماه جولای کاوشگر خود را به مریخ بفرستد.

چین موفقانه دوماهواره جدید به فضا پرتاب کرد - اسپوتنیک افغانستان
چین موفقانه دوماهواره جدید به فضا پرتاب کرد
به گزارش اسپوتنیک، شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) اعلام کرد، که راکت چانگ ژنگ ـ 5 که قرار است نخستین کاوشگر چینی برای اکتشاف مریخ را به مدار زمین و مریخ برساند، به پایگاه فضایی ونچانگ در جزیره هاینان منتقل شده است.
در خبرنامه این شرکت نوشته شده است:"در تاریخ 17 جولای و پس از به پایان رسیدن کلیه کارهای آزمایشی در بخش فنی به پایگاه فضایی ونچانگ، راکت چانگ ژنگ ـ 5 در حالت عمودی  به سکوی پرتاب رسانده شد. پیش بینی می شود، که پرتاب نخستین کاوشگر چینی برای اکتشاف مریخ بنام «Tianwen-1» در بازه زمانی از نیمه دوم جولای تا نیمه اول اگوست صورت بگیرد".

پیش از این، کاوشگر «Tianwen-1» نیز به سکوی پرتاب تحویل رسانده شده بود. به گفته رسانه های چینی، ممکن است این پرتاب فضایی تا اوایل 23 جولای انجام شود. برپایه شمارش نخستین، این کاوشگر برای رسیدن به سطح سیاره مریخ به هفت ماه زمان نیاز دارد؛ در صورت موفقیت این ماموریت، کاوشگر داده های دریافتی را در سال 2021 به زمین می فرستد.

مأموریت برنامه ریزی شده شامل رسیدن به مریخ و چرخش در مدار آن، فرود و حرکت در سطح سیاره سرخ است. در صورت موفقیت، دانشمندان توانایی بررسی جو، توپوگرافی، ویژگی های زمین شناسی و ویژگی های میدان مغناطیسی این سیاره پیدا می کنند و این کمک خواهد کرد تا سرنخی درباره منشا و سیر تکامل مریخ و کل منظومه شمسی به دست آید.

هدف اصلی این مأموریت، پیدا کردن نشان های احتمالی زندگی در مریخ و همچنین کمک به دانشمندان در درک این که آیا شرایط در این سیاره ممکن است در آینده تغییر کند تا مریخ برای زندگی انسان مناسب شود.

یادآوری می کنیم، که البته ماموریت سفر به مریخ، تنها یکی از پروژه های فضایی چین است. این کشور تصمیم دارد تا سال 2022 میلادی ایستگاه فضایی بسازد و همچنین فضانورد به ماه بفرستد. دولت چین میلیاردها دالر صرف برنامه فضایی خود کرده و تصمیم دارد در این زمینه با امریکا رقابت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала