وزیر خارجه چین: آمریکا عقل خود را از دست داده است

© Sputnik / Phoro host agency/ Roman Yandolin /  مراجعه به بانک تصاویر وانگ ای وزیر خارجه چین و سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه
وانگ ای وزیر خارجه چین و سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه چین دریک تماس تلفنی با وزیر خارجه روسیه با انتقاد از ساست های بین المللی ایالات متحده اظهار داشت: آمریكا قبلاً حواس، هرگونه اخلاق و اعتماد خود را از دست داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزرای امور خارجه چین و روسیه در یک گفتگوی تلفنی به «یکجانبه‌گرایی و تک‌روی» ایالات متحده در اتخاذ و اعمال سیاست‌های خارجی پرداختند و در مقابل آن اظهار مخالفت کردند.

 وانگ یی؛ وزیر امور خارجه چین در این تماس تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود ابراز داشت: "ایالات متحده آمریکا، با زیر پاگذاشتن نورم ها و قوانین بین‌المللی، هرگونه اخلاق اعتبار و حواس خود را از دست داده است".

هشدار چین در خصوص جنگ سرد جدید با آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
چین: آمریکا روابط را «به سمت یک جنگ سرد جدید» می‌کشاند

وی بار دیگر بر مخالفت خود با «یکجانبه‌گرایی» دولت آمریکا در اتخاذ تصمیمات سیاسی تاکید کرد: "ایالات متحده با استفاده از همه گیری کرونا، برای بی اعتبار کردن سایر کشورها وظایف و مسوولیت های خود را بر دوش دیگران می گذارد با ایجاد مناطق داغ در جهان ، برای بدنام ساختن سایر کشورها از هیچ کاری ابا نمی‌ورزند، آنها عقل، اخلاق و هرگونه  اعتماد را از دست داده‌اند."

وزیر امور خارجه چین به سرگئی لاوروف گفت که پکن احساس می‌کند ایالات متحده به دنبال ایجاد «ذهنیت جنگ سرد» در سیاست‌های خود در مقابل چین است و لاوروف نیز اظهار کرد که روسیه با یکجانبه‌گرایی و تک‌روی آمریکا در امور بین‌الملل مخالف است.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که تنش‌ها بین ایالات متحده و پکن پس از اعمال جدید قانون امنیت ملی چین در هنگ کنگ بالا گرفته و باعث بروز جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان و به وجود آمدن اختلافات دیپلماتیک شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала