گوترش: نیمی از ثروت جهان در اختیار 26 نفر است

© REUTERS / Sergei Karpukhinگوترش: نیمی از ثروت جهان در اختیار 26 نفر است
گوترش: نیمی از ثروت جهان در اختیار 26 نفر است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید که ثروت 26 نفر با ثروت نیمی از جمعیت جهان برابر است.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که ثروت 26 نفر برابر با ثروت نیمی از جهان است و بیش از 70 درصد از مردم جهان در رشد نابرابری زندگی می‌کنند.

آقای گوترش این مطلب را روز شنبه در یک ویدیو کنفرانس به مناسب یادبود علیه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی، نلسون ماندلا که در 18 جولای سال 1918 به‌دنیا آمده بود، بیان کرد.

آنتونیو گوترش، سر منشی سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان
آنتونیو گوترش به شورای امنیت سازمان ملل متحد هشدار داد

دبیرکل سازمان ملل متحده گفت: نابرابری یکی از ویژگی های زمان ما است. بیش از 70 درصد مردم جهان در شرایط نابرابری از لحاظ درآمد و ثروت زندگی می‌کنند. 26 ثروتمندترین در جهان به اندازۀ نیمی از مردم جهان ثروت دارند.

وی خاطرنشان کرد که نابرابری نه تنها با درآمد، دستمزد و ثروت سنجیده می‌شود . به گفته وی، شانس افراد برای موفقیت در زندگی «به جنسیت، خانواده و منشا قومی آنها، نژاد، وجود یا عدم معلولیت و عوامل دیگر بستگی دارد».

او اضافه کرد که از نظر بسیاری، به ویژه برای مردم بومی، مهاجران، پناهندگان و اقلیت های مختلف، نابرابری به معنای تبعیض، سوء استفاده و عدم دسترسی به عدالت است. وی گفت که چنین نابرابری نقض مستقیم حقوق بشر است.    

گوترش گفت: حتی قبل از بیماری همه‌گیر کرونا، بسیاری از مردم در سراسر جهان متوجه شدند که نابرابری چشم اندازها و فرصت‌های زندگی آنها را تضعیف می‌کند. آنها دیدند که جهان از توازن خارج است. آنها دیدند که اقتصاد سیاسی منابع را به سوی اقلیتی با امکانات ویژه هدایت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала