گزارش ادعایی انگليس درباره دخالت روسیه در "سیاست داخلی" این کشور

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته اطلاعات پارلمانی انگلیس معتقد است که سرویس های اطلاعاتی روسیه، انگلستان را یکی از اهداف اصلی خود قرار داده است و سرویس‌های جاسوسی این ‌کشور باید اختیارات ویژه برای مقابله با تهدیدات روسیه را داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته امنیت و اطلاعات، پارلمان انگلیس در گزارش 50 صفحه‌ای خود را زیر نام "دخالت روسیه در سیاست" منتشر کرد.

این گزارش  به احتمال دخالت روسیه در کارزار انتخاباتی همه پرسی در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا "برگزیت" در سال 2016 که در جریان آن طرفداران برگزیت با کسب بیشتر آرا پیروز شدند، اشاره دارد.

کمیته اطلاعات و امنیت پارلمانی انگلیس معتقد است که سرویس های اطلاعاتی روسیه، انگلستان را یکی از اهداف اصلی خود قرار داده است و نهاد های اطلاعاتی این ‌کشور باید قدرت عام و تام  را برای دفاع از خود در اختیار داشته باشند.

ادعادی لندن مبنی بر تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات 2019 در بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
ادعادی لندن مبنی بر تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات 2019 در بریتانیا

در متن این گزارش آمده است: "به نظر می رسد روسیه بریتانیا را یکی از اهداف اصلی خود در جهان غرب می داند، و اگرچه ممکن است ما سطح و نوع تهدیدات کشورهایی که با مرزهای روسیه روبرو هستند را تجربه نکنیم، اما کارشناسان معتقدند که کشور ما بلافاصله پس از ایالات متحده و ناتو در فهرست اولویت های روسیه قرار دارد".

 به گفته نویسندگان این گزارش برای مقابله با "تهدید روسیه"، لازم است تا  اختیارات اضافی به سرویس های اطلاعاتی انگلیس نیز داده شود.

علاوه بر این، گزارش حاوی ادعاهایی است که روسیه گویا تلاش دارد با استفاده از مشارکت خود در سازمان های بین‌المللی، نظم جهانی را تضعیف کند.

در گزارش آمده است: "نیاز آشکار به قانون جدید موجود است: جامعه اطلاعاتی باید ابزار لازم را بدست آورد تا فرصت بهتری برای مبارزه با این دشمن بسیار قدرتمند در اختیار داشته باشد.این وسیله به معنای یک چارچوب نظارتی جدید برای مبارزه با جاسوسی، معاملات غیرقانونی مالی نخبگان روسیه  و حامیان آنها خواهد بود".

لندن مدتهاست مسکو را به دخالت در امور داخلی خود متهم می کند، ادعایی که دولت روسیه آن را رد می کند. متن گزارش 50 صفحه ای کمیته پارلمانی انگلیس در 17 اکتبر سال 2019 تکمیل شد اما دولت لندن از آن زمان تلاش کرده از انتشار این سند جلوگیری کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در ماه نوامبر گفته بود که او «هیچ مدرکی» از مداخله روسیه در روند انتخابات ندیده است. پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و همچنین سفیر مسکو در لندن این اتهامات را که هیچ مدرکی در اثبات آن ها وجود ندارد، رد کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала