کاخ سفید: ترامپ بودجه دفاعی را به شکل فعلی آن امضا نخواهد کرد

© REUTERS / Jonathan Ernstکاخ سفید: ترامپ بودجه دفاعی را به شکل فعلی آن امضا نخواهد کرد
کاخ سفید: ترامپ بودجه دفاعی را به شکل فعلی آن امضا نخواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید کنگره آمریکا را تهدید کرد در صورتی که الزام به تغییر نام برخی پایگاه‌های نظامی مربوط به دوران جنگ داخلی در قانون بودجه دفاعی و همچنین محدودیت های استفاده از بودجه در افغانستان باقی بماند، ترامپ آن را وتو می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر برنامه و بودجه کاخ سفید روز سه‌شنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای که در آستانه رای‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا برای قانون بودجه دفاعی منتشر کرد، تهدید به وتوی این قانون کرد.

در این بیانیه آمده است در صورتی که برخی از مفاد این قانون از جمله الزام دولت به تغییر نام برخی از پایگاه‌های نظامی که نام فرماندهان ایالت‌های جدایی‌طلب جنوبی در دوران جنگ داخلی را بر خود دارند، و همچنین محدودیت های استفاده از بودجه در افغانستان در این قانون تغییر نکند، مشاوران دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا او را تشویق به وتوی این قانون خواهند کرد.

در کنار تغییر نام پایگاه های نظامی، از محدودیتهای تجویز شده در استفاده از بودجه برای افغانستان یاد آوری شده ، که از جمله ، حق رئیس جمهور برای کاهش قوای نظامی آمریکا در آنجا را محدود می کند.

 دفتر برنامه و بودجه کاخ سفید همچنین گفته است که برخی از مفاد این قانون تلاش دارد در جزئیات عملکرد دولت دخالت کند و محدودیت‌های بسیاری تفصیلی در ارتباط با بودجه مربوط به افغانستان دارد که در کل اختیارات ریاست جمهوری را در ارتباط با منافع امنیت ملی آمریکا محدود می‌کند.

ترامپ ماسک خود را نشانه وطن‌پرستی دانست - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ ماسک خود را نشانه وطن‌پرستی دانست

این نهاد کاخ سفید تاکید کرد که بسیاری از مفاد قانون بودجه دفاعی چالش‌های جدی در مقابل اجرای راهبرد دفاعی دولت ایجاد می‌کند و از نظر آن‌ها این قانون اگر در شکل کنونی روی میز ترامپ قرار گیرد، وتو خواهد شد.

پس از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس سفیدپوست این کشور، نمادها، یادبودها و نام فرماندهان نظامی کنفدراسیون که مجموعه‌ای از ایالت‌های جدایی‌خواه جنوبی آمریکا بودند، به موضوعی چالش‌برانگیز تبدیل شد. 

در بحبوحه اعتراض های  ضدنژادپرستی در آمریکا، تفنگداران نیروی دریایی این کشور نصب پرچم کنفدراسیون را ممنوع کرد و نیروی دریایی نیز بلافاصله تصمیم مشابهی اتخاذ کرد.  

تلاش برخی از معترضان برای تخریف و حذف نمادها و مجسمه‌های کنفدراسیون انتقاد شدید و خشم ترامپ را برانگیخته است. رییس جمهوری آمریکا به شدت مخالف برچیدن نمادهای کنفدراسیون از سطح شهرها و تغییر نام برخی پایگاه‌های نظامی است که نام فرماندهان نظامی آن دوران را بر خود دارند.

ترامپ در تازه‌ترین اقدام فرمانی اجرایی را امضا کرده است که به دولت فدرال امکان دخالت مستقیم در شهرها و ایالت‌های آمریکا برای مقابله با تلاش معترضان برای تخریب این نمادها و یادبودها را می‌دهد.

این فرمان اجرایی ترامپ که تخریب‌کنندگان نمادهای فدرال را به ده سال زندان تهدید کرده، انتقاد بسیاری را از سوی شهرداران و فرمانداران شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا به دنبال داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала