زخمی شدن 14 تن در یک تیراندازی در شیکاگو + ویدئو

© AP Photo / Mike Groll زخمی شدن 14 تن در یک تیراندازی در شیکاگو + ویدئو
 زخمی شدن 14 تن در یک تیراندازی در شیکاگو + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پلیس شیکاگوی آمریکا اعلام کرد که یک مرد مسلح دستن به تیراندازی زد و 14 تن را زخمی کرد که به گفته معاون فرمانده پلیس این ایالت همه آنها به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی NBC Chicago آمریکا، ایریک کارتر، یک تن از مقامات پلیس شیکاگو اعلام کرد که شامگاه سه‌شنبه (21جولای) بر اثر تیراندازی در بیرون یک سردخانه در شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا چندین نفر زخمی شدند.

هنوز تعداد دقیق قربانیان و شدت جراحات آن‌ها مشخص نیست. اما تعداد زخمی ها در حال حاضر 14 تن گزارش شده است.  

پیشترشبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز پیش در گزارشی اعلام کرده بود، شیکاگو، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت ایلینوی از ابتدای سال جاری میلادی یکی از پرخشونت‌ترین سال‌های خود را تجربه کرده است.

بر این اساس، در پایان هفته‌ای که گذشت 63 نفر در شیکاگو هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و 12 تن از این افراد جان خود را از دست دادند.

خشونت‌ها در شیکاگو به ویژه پس از کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاهپوستی که اواخر ماه مه به دست پلیس مینیاپولیس به قتل رسید به شدت بالا گرفته است. قتل جورج فلوید اعتراض‌ها و ناآرامی گسترده‌ای در گوشه و کنار جهان رقم زد و تیراندازی‌ها در آمریکا نیز رو به افزایش گذارد.

با ادامه خشونت‌ها و اعتراضات در آمریکا، دونالد ترامپ وضعیت در شیکاگو را "وخیم‌تر از افغانستان" توصیف کرده و درباره احتمال اعزام افسران فدرال به شهرهای دیگر سخن گفته است.

شیکاگو با جمعیت بیش از 9 میلیون نفر سومین شهر پرجمعیت در ایالات متحده است و پرجمعیت ‌ترین شهر غرب آمریکاست.  این شهر یکی از خشن‌ترین و جرم‌خیزترین شهرهای آمریکا محسوب می‌شود. پژوهشگران هنوز نتوانسته‌اند این پدیده را تبیین کنند. در مقاله‌ای که سال 2017 در اندیشکده آتلانتیک ارائه شده آمده که پژوهشگران و تحلیلگران هنوز به اجماع بر سر دلایل این موضوع نرسیده‌اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала