بازداشت بیش از ۲۰ تروریست "حرکت اسلامی ازبیکستان" در روسیه

© Sputnik / Andrey Steninبازداشت بیش از ۲۰ تروریست "حرکت اسلامی ازبیکستان" در روسیه
بازداشت بیش از ۲۰ تروریست حرکت اسلامی ازبیکستان در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرویس امنیت فدرال روسیه بیش از ۲۰ عضو گروه تروریستی ممنوعه در روسیه "حرکت اسلامی ازبیکستان" را در مسکو، نووه‌سیبیرسک و کراسنایارسک، بازداشت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز روابط عامه سرویس امنیت فدرال روسیه امروز (پنجشنبه، ۲۳ جولای) اعلام کرده است که تروریست‌های بازداشت‌شده مصروف جلب و جذب افراد و فرستادن آنها به ساحات جنگی و همچنان تمویل مالی جنگجویان در سوریه بوده اند که در جریان یک عملیات ویژه گسترده دستگیر شدند.

در خبرنامه این سرویس آمده است: "کارمندان سرویس امنیت فدرال روسیه در همکاری با واحدات وزارت داخله و نیروهای گارد ملی در چوکات یک عملیات ویژه در شهر مسکو، نووه‌سیبیرسک و کراسنایارسک فعالیت ساختار منطقوی گروه تروریستی بین‌المللی «حرکت اسلامی ازبیکستان» را کشف نموده، ۲۲ عضو این گروه به شمول سردسته‌ها و اعضای عادی را بازداشت نمودند".

براساس اطلاعات سرویس امنیت فدرال، اعضای این گروه افراد را به ارتکاب جرایم تروریستی فرا می‌خواندند، جلب و جذب می‌کردند و به ساحات جنگی می‌فرستادند. همچنان افراد بازداشت‌شده مصروف تمویل مالی اعضای گروه تروریستی که در سوریه قرار دارند، بودند.

در هنگام بازداشت، از نزد این افراد کتاب‌های مذهبی ممنوعه، ویدیوهای پروپاگندی، و همچنان پاسپورت‌ها با اطلاعات دروغین که از آنها برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شد، دریافت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала