چین اولین کاوشگر خود را به سیاره سرخ فرستاد

CC0 / Pixabay/Aynur_zakirov / چین اولین کاوشگر خود را به سیاره سرخ فرستاد
چین اولین کاوشگر خود را به سیاره سرخ فرستاد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگرچه این روزها تمامی‌نگاه‌ها متوجه ارسال مریخ نورد «پشتکار» ناسا به سیاه سرخ معطوف شده بود اما چینی‌ها «تاین‌ون-1» خود را فرستادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین اولین کاوشگر خود را برای تحقیقات «تاین‌ون-1» به مریخ آغاز کرده است.

این پرتاب ساعت 12:41 به وقت محلی از کیهان وودن در جزیره هاینان با راکت Changzheng-5 انجام شد.

ارسال فضاپیمای چین به نیمه تاریک مهتاب - اسپوتنیک افغانستان
ارسال فضاپیمای چین به نیمه تاریک مهتاب

این ماموریت در تاریخ فضایی چین بی‌سابقه بوده و نکته مهم‌تر آن است که این کشور برای اولین بار، یک کاوشگر را به این سیاره ارسال می‌کند. چین همچنین اخیرا ماه‌ نورد چانگ‌ئه را نیز بر سطح ماه فرود آورد که دستاورد بزرگ دیگری برای این کشور محسوب می‌شود.

ماه نورد چین توانست در این مدت، تصاویر و اطلاعات بسیار ارزشمندی را از ماه ثبت و به زمین ارسال کند. با این حال، ارسال این ربات به سیاه مریخ، دردسرهای خاص به خود را داشته و چالش‌ها و مشکلات بیشتری را نسبت به ماه نورد به دنبال دارد. از این رو، ماموریتی به مراتب با پیچیدگی‌های بیشتری محسوب می‌شود.

طبق گفته محققان، در خلال ماموریت «تاین‌ون-1»، تجهیزات ارسالی به این سیاره، تحقیقاتی را به صورت زمینی و هوایی انجام خواهند داد. از میان 13 دستگاه و ابزاری که فرستاده شده، 7 وسیله روی مدارگرد سوار خواهند بود که شامل دو دوربین، یک رادار، یک طیف سنج، یک مقناسطیس سنج، یک تحلیل‌کننده ذرات خنثی و یون در مریخ و یک تحلیل‌کننده ذرات دارای انرژی می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала