اعلام زمان استفاده از واکسین کرونا به بازار توسط سازمان جهانی صحت

© REUTERS / Dado Ruvicاعلام زمان استفاده از واکسین کرونا به بازار توسط سازمان جهانی صحت
اعلام زمان استفاده از واکسین کرونا به بازار توسط سازمان جهانی صحت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان جهانی صحت چهارشنبه شب با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه ساخت واکسین کرونا اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک رایان، رئیس‌ بخش برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی صحت می‌گوید که برای استفاده از واکسین کرونا باید تا اویل سال 2021 منتظر ماند.

رایان با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید چندین واکسین کرونا در مرحله سوم آزمایش قراردارند و هیچکدام شکست نخورده‌اند، افزود: در این زمینه پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.

 روسیه: نخستین واکسن کووید آماده است - اسپوتنیک افغانستان
روسیه: واکسن جدید کووید آماده است

وی در پاسخ به خبرنگاران در شبکه اجتماعی گفت: سازمان جهانی صحت در تلاش است تا دسترسی به واکسین‌های بالقوه کرونا را افزایش داده و به ظرفیت تولید کمک کند.

او گفت: واکسین کرونا نه برای ثروتمندان، نه برای فقرا، بلکه برای همه‌ است.

روز چهارشنبه (22 جولای) میخائیل میشوستین در پارلمان روسیه (دوما) گفت بر اساس گفته اداره خدمات فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه انسانی، ثابت شده که چهار واکسین ضد‌کرونا ایمن هستند و آزمایشات بالینی بر روی دو واکسین دیگر نیز مراحل آخر خود را طی می‌کنند.

نخست وزیر روسیه همچنان تاکید کرد که 17 نهاد علمی و پژوهشی در روسیه در حال تولید واکسین هستند، این نهاد‌ها از جمله وزارت علوم و آموزش و پرورش، وزارت صحت، آژانس فدرال طبی و بیولوژیک و اداره خدمات فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف‌کننده و رفاه انسانی هستند.

میشوستین همچنان گفت که در حال حاضر در این کشور «بیش از 26 نوع واکسن [برای کرونا] وجود دارند.

به گفته وی، سیستم مراقبت‌های صحی روسیه در طول شیوع بیماری کووید-19 ثابت کرده که آماده هر‌گونه چالشی است.

در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.

در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 14.7 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و همچنان کرونا جان بیش از 612 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала