پاسخ جدید چین به بسته شدن قنسولگری اش در امریکا

© AP Photo / Andy Wongپاسخ جدید چین به بسته شدن قنسولگری اش در امریکا
پاسخ جدید چین به بسته شدن قنسولگری اش در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات چینی در پاسخ به تعطیلی قنسولگری عمومی خود در شهر هیوستون امریکا، ممکن کار قنسولگری امریکا در شهر چنگدو چین را تعطیل کنند.

به گزارش اسپوتنیک، اقدامات احتمالی توسط ساوت چاینا مورنینگ پست با استناد به منابع ارشد فاش شده است.

بسته شدن قنسولگری عمومی امریکا در چنگدو مرکز ولایت سیچوآن چین، می‌تواند یک ضربه دردناک بر روابط امریکا و چین باشد. این قنسولگری از سال 1985 به این‌ سو فعالیت می‌کند و در یک مکان استراتژیک مهم قرار دارد: این تنها دفتر نمایندگی امریکا در بین ولایت‌های جنوب غربی چین است.

امریکا خواستار تعطیلی قنسولگری چین در ایالت تگزاس شد  - اسپوتنیک افغانستان
امریکا خواستار تعطیلی قنسولگری چین در ایالت تگزاس شد

در ابتدا، پکن می‌خواست نمایندگی امریکا در ووهان را ببندد، اما این اقدام آسیب جدید نمی‌رساند: امریکا پیش از آغاز شیوع کرونا، تمام کارمندانش را از آنجا بیرون کرده بود. علاوه بر این، در 22 جولانی مشخص شد که واشنگتن احتمالاً کار قنسولگری خود در ووهان را از سر نگیرد. به هیمن دلایل، پکن پاسخ جدیدی برای تعطیلی قنسولگری امریکا در چنگدو را در نظر دارد.

ایالات متحده امریکا در حال حاضر دارای سه سفارت در پکن است همچنان قنسولگری عمومی امریکا در شهرهای چنگدو، ووهان، گوانگژو، شانگهای و شنیانگ مستقر است.

در تاریخ 22 جولای، رویترز گزارش داد که چین احتمال بسته کردن قنسولگری امریکا در ووهان را در نظر گرفته است. بنابراین، پکن قصد دارد به تصمیم امریکایی ها مبنی بر متوقف کردن کار قنسولگری خود در هیوستون، پاسخ دهد.

این در حال است که ویدیو در شبکه‌های مجاری منتشر شده است که در آن قنسولگری چین در هیوستون را نشان می‌دهد که کارمندان آن چندین قوطی زباله را آتش زدند که به گفته رسانه‌ها پر از اسناد مختلف بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала