کشف آنتی‌بادی کووید در سگ‌ها و گربه‌ها

© Fotolia / Vvvitaکشف آنتی‌بادی کووید-19 در سگ‌ها و گربه‌ها
کشف آنتی‌بادی کووید-19 در سگ‌ها و گربه‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به باور دانشمندان ایتالیایی که سگها و گربه ها می توانند ویروس را برای مدت زمان نسبتاً کوتاهی حمل کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "bioRxiv"، دانشمندان ایتالیایی آزمایش های گرفته شده از 1 هزار 400 صد گربه و سگ را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، بر بنیاد این آزمایش، آنتی‌بادی های از نوع جدید ویروس کرونا را در برخی از این حیوانات پیدا کردند.

رکورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در برازیل - اسپوتنیک افغانستان
رکورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در برازیل

این آزمایش از شروع ماه مارچ تا ختم ماه مه در مناطق مختلف ایتالیا، عمدتا در شهر لومباردی صورت گرفته است، در این برنامه 915  سگ و 505 گربه مورد آزمایش قرار گرفتند. تست "PCR" برای کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2، شامل 1 هزار 420 حیوان بوده است، که تنها 13 سگ و 6 گربه، در تست های سرولوژیکی آنتی بادی را نشان داد. بیشتر این حیوانات خانگی که آنتی‌بادی از نوع جدید ویروس کرونا را داشتند، صاحبان آنها قبلا به کووید-19 مبتلا شده بودند.

دانشمندان می افزاید که این ویروس در حیوانات خانگی امری عادی نیست، در حال حاضر هیچ نوع اسنادی وجود ندارد که نشان دهد، حیوانات خانگی عامل مهمی آلوده شدن انسان‌ها به ویروس سندرم حاد تنفسی 2، باشند.

در حاضر تحقیقات این دانشمندان نشان می‌دهد که ارتباط مشخصی میان عفونت صاحبان و آنتی بادی در حیوانات خانگی فقط در بین سگ ها بر قرار شده است. همچنان این، بر خلاف مطالعات قبلی که سگ ها کمتر از همه آماده ابتلا به ویروس هستند، میباشد.

طبق نتیجه گیری دانشمندان  در زمان مطالعه نتیجه آزمایشات مثبت حیوانات خانگی،  نشان می دهد که سگها و گربه ها می توانند ویروس را برای مدت زمان نسبتاً کوتاهی حمل کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала