امریکا، روسیه را متهم به آزمایش تسلیحات ضد اقمار مصنوعی کرد

© Photo / spacecorp.ruقمر مصنوعی
قمر مصنوعی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قمر مصنوعی کوسموس 2543 روسی دستگاه جدید را در فضا رها کرد که در کاتالوگ فضایی امریکا 45915 نامگذاری شده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به سایت تخصصی قوای هوایی امریکا، ماهواره روسی کاسموس 2543 یک شیء جدید را در فضا رها کرد که در کاتالوگ فضایی آمریکا 45915 نامگذاری شده است.

نیروهای مسلح امریکا با صدور بیانیه‌ای روسیه را به انجام آزمایش تسلیحات ضد اقمار مصنوعی در فضا متهم کرد و این اقدام را «آزمایش غیرسازنده یک سلاح فضایی ضد اقمار مصنوعی» توصیف نمود.

پرتاب قمر مصنوعی کوریائی شمالی - اسپوتنیک افغانستان
پرتاب قمر مصنوعی کوریائی شمالی

رسانه‌ها: قوای مسلح بریتانیا برای مهار "تهدید" از جانب چین آماده می‌شود.

قوماندان قوای فضایی امریکا در ماه فبروری اعلام کرده بود که یک قمر مصنوعی روسی به طرز خطرناکی به یک قمر مصنوعی امریکایی نزدیک شده است.

جان ریموند، آمر قوماندانی قوای فضایی امریکا در بیانیه روز 23 جولای (پنجشنبه) خود گفت:«سیستم ماهواره‌ای استفاده شده در آزمایش تسلیحات ضد اقمار مصنوعی همان سیستمی است که اوایل سال جاری موجب ایجاد نگرانی‌ها شد، یعنی همان اقدام که روسیه در نزدیکی ماهواره دولتی امریکا انجام داد.

این اقدام گویندگی از آن می کند که روسیه در راستای دکترین نظامی کرملین تلاش می‌کند تا سیستم‌های فضایی را توسعه داده و آزمایش کند. این موضوع تجهیزات فضایی امریکا و متحدانش را در فضا در خطر قرار می‌دهد».

قوماندانی قوای فضایی امریکا در دسامبر سال گذشته به عنوان ششمین نیروی اردوی امریکا تاسیس شد که یکی از ماموریت‌های آن حفاظت از ماهواره‌ها و سایر تجهیزات نظامی این کشور در مقابل روسیه و چین است. مقامات این قوماندانی بارها روسیه و چین را به انجام رفتارهای تهدیدآمیز متهم کرده‌اند، اما مسکو و پیکن همواره این ادعاها را رد نموده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала