حکایت جنگجوی سوری درمورد اقدامات تحریک‌آمیز بخاطر حمله هوایی امریکا

© AFP 2023 / Sameer Al-Doumyحکایت جنگجوی سوری درمورد اقدامات تحریک‌آمیز بخاطر حمله هوایی امریکا
حکایت جنگجوی سوری درمورد اقدامات تحریک‌آمیز بخاطر حمله هوایی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک جنگجوی گروه مسلح غیرقانونی در سوریه که اردوگاه آن در منطقه تحت کنترول امریکایی‌ها در تنف سوریه قرار دارد، پس از فرار از آنجا به نیروهای حکومتی تسلیم شد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن عبدل، جنگجوی پیشین گروه مسلح غیرقانونی "مغاویر الثوره" در گفتگو با خبرنگاران گفت که این گروه در اقدامات تحریک‌آمیز در قبال ارتش سوریه اشتراک داشت تا برای نظامیان امریکایی دلیلی برای انجام حملات بر مواضع ارتش سوریه باشد.

وی گفت: "ما باید اقدامات تحریک‌آمیز علیه ارتش سوریه را انجام می‌دادیم تا امریکایی دلیلی برای انجام حملات بر آنها داشته باشند... ما می‌دانستیم که امریکایی‌ها دو طیاره را به هوا بلند کردند. و اگر نیروهای سوریه به گروه ما آتش آغاز می‌کرد، این طیاره‌ها بر آنها ضربه وارد می‌کرد".

وزارت دفاع روسیه از اقدامات تحریک‌آمیز جنگجویان در ادلب خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع روسیه از اقدامات تحریک‌آمیز جنگجویان در ادلب خبر داد

به گفته وی، گروه جنگجویانی که حسن عبدل نیز شامل آنها بود، باید سوار بر پیک‌اپ ها حد اکثر به مواضع ارتش سوریه نزدیک می‌شدند و سربازان سوری را مجبور به آغاز آتش بر آنها می‌کردند. این جنگجوی پیشین در سه تلاش اقدامات تحریک‌آمیز شرکت داشته است که در آنها نظامیان سوری دست به آتش نزدند و نظامیان امریکایی دلیل برای حمله پیدا نکرده اند.

وی درمورد اینکه چگونه جنگجوی گروه "مغاویر الثوره" شد، گفت پس از آنکه به اردوگاه پناهجویان در الرکبان پناه برد، وی را جلب و جذب نمودند و گفتند که اگر به منطقه تحت کنترول مقامات سوری برود، او کشته خواهد شد.

وی گفت: "در قلمرو تنف بسیار جدی مغزها را شستشو می‌دهند. اکثریت می‌خواهند از آنجا فرار کنند. اما آنها ترسانده می‌شوند که توسط نیروهای سوریه، روس‌ها و ایرانی‌ها کشته خواهند شد. به ما ویدیوهایی نشان داده شد که نیروهای حکومتی در پالمیرا مسجدها را تخریب می‌کنند، تمام مزارع و باغ‌های خرما را از بین می‌برند".

با این حال، به گفته وی فرماندهان گروه با فرستادن جنگجویان به اقدامات تحریک‌آمیز اقدامات لازم را برای جلوگیری از فرار شان، روی دست می‌گیرند.

وی گفت: "برای اینکه جنگجویان فرار نکنند، فرماندهان در موترهای شان فقط برای ۱۰ – ۱۵ کیلومتر تیل می‌اندازند".

وی پس از آنکه به نیروهای حکومتی سوریه تسلیم شد به ارگان‌های استخباراتی سوریه درمورد فعالیت "مغاویر الثوره" اطلاعات داده و سپس رها شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала