تعطیلی کنسولگری امریکا در چین

© AP Photo / Andy Wongتعطیلی کنسولگری امریکا در چین
تعطیلی کنسولگری امریکا در چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه چین تعطیلی کنسولگری امریکا در چنگدو را پاسخی مشروع و ضروری دانست.

به گزارش اسپوتنیک. وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که تعطیلی کنسولگری ایالات متحده در چنگدو را پاسخی مشروع و ضروری به اقدام آمریکا در بستن کونسولگری چین در هیوستون توصیف کرد.

پاسخ جدید چین به بسته شدن قنسولگری اش در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ جدید چین به بسته شدن قنسولگری اش در امریکا

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: "این اقدامات چین (تعطیلی کنسولگری ایالات متحده در چنگدو) پاسخ مشروع و ضروری به اقدامات غیر منطقی ایالات متحده به شمار آمده و همچنین با قوانین بین المللی، هنجارهای اساسی روابط بین المللی و اقدامات دیپلماتیک مطابقت دارد."

در ادامه تأکید شده است، که چین نمی خواهد شاهد چنین شرایطی در روابط بین پیکن و واشنگتن باشد و مسئولیت آن را کاملاً بر عهده ایالات متحده می داند.

وزارت امور خارجه چین افزود: "ما بار دیگر از ایالات متحده می خواهیم كه این تصمیم نادرست را لغو كرده و شرایط لازم برای عادی سازی روابط دو جانبه را ایجاد کند."

پیشتر وزارت خارجه چین اعلام کرد، که امریکا خواستار بسته شدن کونسولگری چین در شهر هیوستون شده است. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این موضوع اظهار داشت، در صورتی که امریکا از تصمیم اش مبنی بر بستن کنسولگری چین در ایالت هیوستن صرف نظر نکند، پیکن پاسخ لازم و متقابل خواهد داد. مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد، به دلیل "حفاظت از مالکیت اطلاعات معنوی امریکا و اطلاعات خصوصی آمریکایی ها"، کنسولگری چین در هوستون باید تعطیل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала