چاقی و کرونا / نخست وزیر انگلیس از شهروندان خواست خود را لاغر کنند

© REUTERS / Frank Augstein/Pool چاقی و کرونا / نخست وزیر انگلیس از شهروندان خواست خود را لاغر کنند
چاقی و کرونا / نخست وزیر انگلیس از شهروندان خواست خود را لاغر کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر انگلیس پس از مطالعه دانشمندان این ‌کشور در خصوص چاقی و افزایش خطر ابتلا به ویروس کرونا از شهروندان خواسته است تا هرچه زودتر خود را لاغر کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  The Independent متخصصان انگلیس پس از بررسی مطالعات موجود اعلام نمودند که چاقی و اضافه وزن، افراد را بیشتر در معرض ابتلای نوع وخیم SARS-CoV-2 و مرگ ناشی از کووید 19 قرارمی‌دهد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: کاهش وزن یکی از راه های محافظت از خود در برابر تهدیدات COVID-19 است و لاغری به طور کلی  به بهبود سلامت کمک می‌کند. وی توضیح داد كه خودش در مسیر وزن سالم است. به همین منظور نخست وزیر کمتر غذا می خورد و بیشتر ورزش می‌کند.

 

 تعداد فوتی‌ها مبتلا به کووید-19 در انگلیس به شدت افزایش یافت  - اسپوتنیک افغانستان
قربانیان کرونا در انگلیس به شدت افزایش یافت

 بررسی مطالعات انجام شده توسط بخش بهداشت درمان بریتانیا نشان می‌دهد که افراد دارای اضافه وزن در صورت ابتلا به ویروس کرونا بیشتر نیاز به بستری شدن در بیمارستان و یا بخش مراقبت‌های ویژه خواهند داشت.

کارشناسان آژانس بهداشت عمومی انگلستان  به این نتیجه رسیده اند که افراد دارای شاخص توده بدنی (BMI) بین 25 تا 29.9  یعنی اضافه وزن، بیشتر احتمال دارد عوارض کرونا را تجربه کنند یا در بیمارستان بستری شوند. هر چه اضافه وزن بیشتر باشد خطر ابتلا به نوع وخیم و مرگ ناشی از ویروس کرونا و بسیاری دیگر از بیماری‌ها بیشتر می‌شود.

حکومت بریتانیا در حال آماده سازی برخی اقدامات جدید علیه چاقی که خطر ابتلا به نوع جدید کروناویروس  (کووید-۱۹) را افزایش می دهد است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به زودی شماری از اقدامات علیه چاقی ، از جمله ممنوعیت تبلیغات مواد را اعلام خواهد کرد.

این تدابیر هنوز شکل نهایی خود را نگرفته است ، اما اظهار شده که ممنوعیت تبلیغ غذاهای ناسالم در اینترنت و محدود کردن تبلیغات آنها در فروشگاه ها طبق آیین نامه جدید انجام خواهد شد.

همچنین از این به بعد رستورانها ملزم به قرار دادن برچسب کالری در منوهای خود هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала