اولین واکنش رسمی چین به تعرض امریکا به ساختمان قنسولگری‌اش در هیوستون

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اولین واکنش رسمی چین به تعرض امریکا به ساختمان قنسولگری‌اش در هیوستون
اولین واکنش رسمی چین به تعرض امریکا به ساختمان قنسولگری‌اش در هیوستون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه چین روز شنبه به نمایندگی امریکا نسبت تعرض مقامات امریکایی به ساختمان قنسولگری این کشور در هیوستون پس از بیرون شدن دیپلمات های چینی اعتراض كرد.

به گزارش اسپوتنیک، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز شنبه گفت که چین به نمایندگی امریکا در مورد تعرض مقامات امریکایی به ساختمان قنسولگری این کشور در هیوستون پس از خارج شدن دیلمات‌های چینی اعتراض کرد.

در بیانیه ای که وزارت خارجه چین روز شنبه صادر کرد، آمده است: ساختمان قنسولگری چین در هیوستون، یک مکان دیپلماتیک و دارایی ملی چین است و مطابق کنوانسیون وین در رابطه با پیمان کنسولی میان چین و امریکا، واشنگتن نباید به هیچ وجه به آن تعرض کند.

پاسخ جدید چین به بسته شدن قنسولگری اش در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ جدید چین به بسته شدن قنسولگری اش در امریکا

در ادامه این بیانیه آمده است: چین نسبت به ورود غیر قانونی ایالات متحده به قنسولگری این کشور در هیوستون اعتراض شدید کرده و در این زمینه اعتراضی را به صورت رسمی به طرف مقابل ارایه کرده است.

گزارش ها حاکی است مقام‌های فدرال ایالات متحده شامگاه روز گذشته (جمعه) با توسل به زور وارد ساختمان قنسولگری چین در شهر هیوستون تگزاس که دونالد ترامپ دستور تعطیلی آن را داده بود شدند.

شاهدان گفته‌اند که یکی از این افراد ظاهرا «کلیف سیگرووز» مقام ارشد وزارت خارجه امریکا در امور ماموریت‌های خارجی بوده، اما هیچ یک از این افراد به پرسش خبرنگاران درباره هویتشان پاسخی ندادند.

براساس این گزارش پس از آنکه این افراد دروازه عقبی قنسولگری چین را باز کرده و وارد ساختمان شدند دو تن از اعضای اداره امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه امریکا رسیده و در مقابل دروازه به عنوان محافظ ایستاده‌اند این دو نفر نیز پاسخی به پرسش‌های خبرنگاران نداده‌اند.

امریکا روز چهارشنبه 72 ساعت به چین مهلت داد تا قنسولگری خود در هیوستون تگزاس را تعطیل کند آخرین کارکنان این قنسولگری، به گفته خبرگزاری رویترز، ساعات 4 بعد از ظهر روز گذشته (جمعه) به وقت محلی کمی پیش از ورود افراد ناشناس ساختمان را ترک کرده‌ بودند.

پکن نیز روز جمعه در اقدامی مشابه از واشنگتن خواست تا قنسولگری این کشور را در چنگدو تعطیل کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала