شیوع یک ویروس خطرناک دیگر در جهان

© AP Photo / Hau DinhПассажиры в масках ожидают рейса в аэропорту Ханоя, Вьетнам
Пассажиры в масках ожидают рейса в аэропорту Ханоя, Вьетнам - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های بهداشت ویتنام از ثبت یک ویروس جدید کرونا در این کشور خبر داده‌اند که در مقایسه با ویروس قبلی به مراتب تهاجمی‌تر عمل می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، در ویتنام، به دنبال تشخیص تنها سه مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ساحلی «دانانگ»، دولت از حدود 80 هزار نفر از ساکنان این شهر خواست تا شهر را ترک کنند.

در ویتنام تا کنون چهار مورد ابتلا با نوع جدید ویروس کرونا تشخیص و ثبت شده است که دو تن از این بیماران به دستگاه های تنفس مصنوعی متصل هستند.

بررسی ها نشان می‌دهد که این ویروس به سرعت تکثر می‌کند و این امر باعث ایجاد یک وضعیت جدی‌تر می‌شود.

شمار مبتلایان به کرونا در بزرگترین کشور جهان اسلام رکورد زد - اسپوتنیک افغانستان
آمار کرونا در بزرگترین کشور جهان اسلام رکورد زد

کارشناسان دو راه برای بروز این ویروس ذکر می کنند: ورود مهاجران غیرقانونی به کشور یا جهش ویروس در بیمارستانی در دانانگ .

در حال حاضر سه مورد دیگر آلودگی به ویروس کرونا تایید شده است. در میان بیماران یک جوان 17 ساله از ولایت همسایه دانانگ قرار دارد که در یک اتوبوس همراه کارکنان بیمارستان دانانگ سفر کرده است. 

رسانه‌های محلی گزارش دادهاند که نخستین فرد مبتلا به کووید-19 در دانانگ که هفته گذشته با علائم آنفلوآنزا به بیمارستان مراجعه کرد و اکنون در شرایطی اضطراری به دستگاه تنفسی متصل است.

هنوز معلوم نیست آیا موارد آلودگی در دانانگ به ورود مخفیانه مردم به ویتنام مرتبط است یا نه، اما رسانه دولتی این کشور روز یک‌شنبه گفت پلیس مردی را به اتهام رهبری یک باند قاچاق انسان از چین بازداشت کرده است.

وزارت بهداشت ویتنام اعلام کرده هرفردی که اخیرا از تعطیلات به دانانگ بازگشته، باید به مدت 14 روز در قرنطینه خانگی بماند.

شهر دانانگ یک شهر بندری توریستی در سواحل جنوب مرکزی ویتنام است که بیشتر محل گردشگری ساکنان خود کشور است و مسافر از کشورهای دیگر کمتر به آن سفر می‌کند.

ویتنام پیشتر به خاطر واکنش سریع به اپیدمی کرونا که در جریان آن تنها 400 نفر مبتلا شده و تلفات جانی نداشته مورد تحسین قرار گرفته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала