ناسا: شهاب سنگی با قطر 190 متر زمین را تهدید می‌کند

© Photo / Pixabayعبور یک سیارک از نزدیکی کره زمین
عبور یک سیارک از نزدیکی کره زمین  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان فضایی آمریکا از عبور یک شهاب سنگ عظیم با قطر 190 متر از نزدیکی زمین خبر داده است. گفته می‌شود در صورت تغییر مسیر این شهاب احتمال برخورد آن با زمین موجود است.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس فضایی آمریکا "ناسا" بار دیگر از احتمال برخورد یک شهاب  با زمین خبر داد. این شهاب سنگی با نام  با نام 2009 PQ1 در تاریخ 5 آگست از کنار زمین عبور خواهد کرد.

بنابر گزارش ناسا قطر این شهاب حدود 190/80 متر - برابر یا یک زمین فوتبال، اعلام شده است، هنگام عبور از زمین سرعت آن به 46 هزار کیلومتر خواهد رسید.

Астероид, направляющийся к Земле - اسپوتنیک افغانستان
هشدار ناسا: شهاب سنگ عظیم دیگر زمین را تهدید می‌کند

حد اکثر نزدیکی این شهاب با سیاره ما در ساعت 19:35 به وقت مسکو، رُخ خواهد داد.

این شهاب سنگ که در 14 آگست سال 2009 کشف شده متعلق به گروه شهاب سنگ های آپولو ، یعنی شهاب های است که مسیر پروازی آنها از مدار زمین عبور می کند. دفعه بعدی که PQ1 در سال 2137 به سیاره ما نزدیک خواهد شد.

 طبق برآورد محققان اگر این سیارک در هنگام عبور از کنار سیاره زمین تغییر مسیر دهد و با سیاره ما برخورد کند، قطعا خسارت زیادی را به همراه خواهد داشت. گفتنی است شهاب سنگ ها بسته به فاصله‌ای که با زمین دارند طبقه‌بندی می‌شوند و در این بین شهاب های که هنگام عبور از سیاره ما دارای فاصله نسبتا نزدیکی باشند، به عنوان شهاب سنگ های خطرناک شناخته می‌شوند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала