تحقیق: برخی انواع "حشیش" سلول های سرطانی را تخریب می‌کند

© REUTERS / Jason RedmondBob Leeds, co-owner of Sea of Green Farms, shows some of the marijuana he produces during a tour of his company's facility in Seattle, Washington in this June 30, 2014
Bob Leeds, co-owner of Sea of Green Farms, shows some of the marijuana he produces during a tour of his company's facility in Seattle, Washington in this June 30, 2014 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان در پی یک مطالعه نتیجه‌گیری نموده‌اند که برخی از انواع ماری جوانا "حشیش" سلول های سرطانی را تحت تأثیر قرار داده احتمال دارد این سلول‌ها را تخریب کند.

به گزارش اسپوتنیک، محققی از دانشگاه نیوکاسل و هانتر در استرالیا دریافته است که یک ماده خاص اصلاح شده حشیش قادر است، انواع خاصی از سلول های سرطانی را بدون آسیب رساندن به سلول های سالم بدن انسان از بین ببرد.

نتایج تحقیق این متخصص در وب سایت دانشگاه منتشرشده است.

در این آزمایش که به همکاری گروه طبیعی درمانی استرالیا  در بیشتر از سه سال(ANTG) انجام شد تلاش شد تا یک گونه درمانی ماری جوانا  با پتانسیل درمانی برای معالجه سرطان ایجاد شود.

  درمان بیماران کرونا به کمک حشیش و ماری جوانا در اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
درمان بیماران کرونا به کمک حشیش و ماری جوانا در اسرائیل

دانشمندان دریافتند که حشیش سلولهای سرطانی را حساس تر می کند و در عین حال هیچ سلول مغز استخوان یا کرویات سفید سالم را از بین نمی برد.

براساس نتایج این تحقیق، محققان پتانسیل حشیش را  نه تنها به عنوان ابزاری برای کاهش روند بیماری، بلکه به عنوان درمانی دقیق سرطان تشخیص دادند.

محققان یادآور می شوند ، این ماده اصلاح شده موثر، تأثیرات کمتر سمی را دارا بوده و نیزعوارض جانبی کمتری دارد که به طور بالقوه این ماده را به عنوان یک درمان کمکی مناسب در ترکیب با سایر داروهای ضد سرطانی تبدیل می کند.

نویسندگان این مقاله تاکید کردند که قصد آنها ترغیب بیماران به کشیدن حشیش نیست.

نویسندگان این مطالعه خاطر نشان كردند كه این كشف نشان دهنده یك پیروزی كامل بر سرطان نیست. این تحقیقات در مراحل خیلی اولیه قرار دارد دانشمندان باید مکانیزمی را مطالعه کنند که سلولهای سرطانی را حساس و در عین زمان تأثیری بر سلول های سالم نداشته باشد. آنها همچنین تأكید كردند كه سویه شاهدانه ای كه آنها شناسایی كردند هنوز به عنوان یك ماده ضد سرطان در مراحل کلینیکی قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала