روسیه به انتشار اطلاعات "نادرست" درباره ویروس کرونا متهم شد

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه به انتشار اطلاعات "نادرست" درباره ویروس کرونا متهم شد
روسیه به انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا متهم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه اسوشیتدپرس در گزارشی ادعا نموده است که مقامات ارشد یک بخش اطلاعات نظامی روسیه مسئول کمپین "پخش اطلاعات نادرست" در مورد ویروس کرونا هستند.

 به گزارش اسپوتنیک، نشریه Associated Press که در آن ادعا شده که ماموران مخفی روسیه از وب‌سایت‌های انگلیسی زبان مختلف استفاده می‌کنند تا اطلاعات "نادرست و غلط" درباره ویروس کرونا را منتشر کنند.

براساس این گزارش، ظاهرا این کمپین شامل انتشار مقاله‌های خبری با ادعاهای بی‌پایه و اساس درباره منشاء ویروس کرونا و نحوه پاسخگویی مسکو و آمریکا به آن و دیگر موضوعات هستند.

بریتانیا، روسیه را به تلاش برای سرقت اطلاعات درمورد واکسین کووید، متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
بریتانیا، روسیه را به تلاش برای سرقت اطلاعات درمورد واکسین کووید، متهم کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام دولتی ناشناس گزارش داد  که دو تن از اتباع روسیه که در استخبارات کار می کردند ، از طریق سایت های انگلیسی زبان اطلاعات دروغین را منتشر می کنند.

بر اساس گزارشات، در بازه زمانی بین اواخر مه تا ژوئن، برخی از این وب‌سایت‌ها 150 مقاله منتشر کردند و در آنها به پخش ادعاهای غلط درباره پاندمی ویروس کرونا پرداختند. یکی از این مقاله‌ها شامل تیتری تحت عنوان "اقدامات روسیه در مبارزه با کووید-19 به آمریکا در زمینه تشنج‌زدایی کمک کرد" بود که به گفته یکی از مقامات آمریکایی باعث جلب توجه جامعه اطلاعاتی آمریکا شد.  

این منابع می گویند که مسکو با نشر اطلاعات نادرست به مخاطبان غربی، به دنبال تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است. آنها اضافه كردند كه مقامات آمریكایی سعی می كنند از تکرار اوضاع سال 2016، هنگامی که گفته شد روسیه برای حمایت از نامزدی دونالد ترامپ کمپین مخفی براه انداخت، جلوگیری کنند.

 این گزارشات درباره آنچه "کمپین اطلاعات نادرست" روسیه خوانده شده، کمتر از 100 روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر شدند؛ گرچه مقامات دولت واشنگتن به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که مشخص نیست آیا این اقدامات به انتخابات 2020 مرتبط است یا خیر.

شایان ذکر است که این بار نخست نیست که آمریکا و رسانه های غربی بدون ارائه هرگونه مدرکی روسیه را به راه اندازی کمپین های مختلف برای مداخله در انتخابات کشورها متهم می‌کنند، در حالی که روسیه این اتهامات را رد نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала