کردهای سوریه و آمریکا روی نوسازی میدان های نفتی باهم توافق کردند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر کردهای سوریه و آمریکا روی نوسازی میدان های نفتی باهم توافق کردند
 کردهای سوریه و آمریکا روی نوسازی میدان های نفتی باهم توافق کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور: کردهای سوریه با یک شرکت آمریکایی برای نوسازی میدان های نفتی توافق نامه امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کردهای سوریه با یک شرکت آمریکایی برای نوسازی میادین نفتی در شمال شرقی این کشور  توافق توافق نامهِ‌ی را منعقد کرده اند.

این موضوع را روز پنجشنبه لیندسی گراهام، سناتور (جمهوری خواه ، از ایالت کارولینای جنوبی) اعلام کرد.

رویارویی نیروهای سوریه با نیروهای امریکا - اسپوتنیک افغانستان
رویارویی نیروهای سوریه با نیروهای امریکا

این قانونگذار تأثیرگذار آمریکایی مشخص کرده است  که صحبت در مورد تشکل های کرد، از «نیروهای دموکراتیک سوریه»، در میان می باشد.

گراهام به اطلاعات روی این موضوع به اطلاعاتی اشاره کرد که مستقیم از فرمانده نیروهای شبه نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه، جنرال مظلوم کوبانی دریافت شده است.

گراهام گفت: "من دیروز با جنرال مظلوم کوبانی از نیروهای دموکراتیک سوریه،  صحبت کردم. معلوم شد که آنها یک معامله را با یکی از شرکت نفتی آمریکایی برای مدرن سازی میدان های نفتی در شمال شرقی سوریه منعقد کرده اند."

قانونگذار از وزیر امور خارجه آمریكا سؤال كرد "آیا شما از این حمایت می کنید؟". پومپئو پاسخ داد: "ما از آن پشتیبانی می كنیم". با این حال نه رئیس دیپلماسی آمریکا و نه هم قانونگذار مشخص نکرده اند که در مورد کدام شرکت آمریکایی خاص صحبت می  

علاوه بر این ، پومپئو مجدداً هدف دولت آمریكا برای ادامه اعمال تحریم های یک جانبه جدید علیه سوریه را تحت قانون به اصطلاح  سزار مجددا تأكید كرد. وزیر امور خارجه آمریکا هنگامی که گراهام سؤال کرد که آیا باید چنین اقدامات محدود کننده ای دیگری پیش بینی شود ، بطور موجد پاسخ داد: "بله ، سناتور" .

همانطور که جیمز جفری، نماینده ویژه ایالات متحده برای سوریه ، درجنوری اطمینان داد ، دولت آمریکا در مناطقی که تحت کنترل مخالفان است ، در خصوص مشکلات تولید نفت در این کشور عربی کدام اقدام انجام نمی دخند  و میانجیگری در این زمینه نیز نمی کنند. این دیپلمات گفت: "میادین نفتی توسط نیروهای دموکراتیک سوریه و به طور خاص توسط دولت خودمختار شمال شرقی سوریه کنترل می شوند." به گفته وی ، این ساختارهای هستند كه تلاشهای انجام شده برای تعیین راههای نوسازی یا گسترش" حوزه های یاد شده را هماهنگ می كنند.

طبق اطلاعاتی که وی ارائه داده است ، دولت آمریکا در این روند شرکت نمی کند و در آن میانجیگری هم نمی کند.

در همین حال، جفری اعتراف کرد که "کشورهای ثالثی نیز وجود دارند که علاقه مند هستند" آنها نمایندگان خود را به کردها ارسال کردند و شرکت های آمریکایی نیز وجود دارند که برای کار در منطقه مجوز از دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا درخواست کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала