پیشنهاد عجیب دوترته: ماسک های خود ‌را با بنزین ضد عفونی کنید

© REUTERS / Lean Daval Jr پیشنهاد عجیب دوترته: ماسک های‌تان را با بنزین ضد عفونی کنید
پیشنهاد عجیب دوترته: ماسک های‌تان را با بنزین ضد عفونی کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فیلیپین به مردمش پیشنهاد کرد که ماسک‌های صورت خود را که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا استفاده می‌کنند، با بنزین تمیز کنند و تاکید کرد که اصلا شوخی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین بار دیگر بر دیدگاه خود درباره قابلیت گازوئیل و بنزین در ضدعفونی ماسک‌های محافظ صورت برای مقابله با انتشار ویروس کرونا تاکید کرد.

رئیس جمهوری فیلیپین پیشتر نیز چنین اظهارنظری کرده بود اما مقام‌های این کشور به سرعت حرف‌هایش را اصلاح کرده و گفتند که وی شوخی کرده است.

مقام‌های بهداشتی فیلیپین گفته‌اند که ماسک‌های پارچه‌ای را باید به صورت عادی شست و ماسک‌های جراحی پس از یک بار مصرف باید دور انداخته شوند.

رئيس جمهور فیلیپین دستور شلیک به ناقضین قرنطینه را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
رئيس جمهور فیلیپین دستور شلیک به ناقضین قرنطینه را صادر کرد

اما روز جمعه، دوترته این اظهارات را رد کرده و گفت: «آنچه من گفته بودم درست است.  شوخی نمی‌کنم به پمپ بنزین بروید و ماسک‌های خود را با بنزین بشویید، بنزین جای ماده ضدعفونی‌کننده عمل می‌کند».

استفاده از بنزین برای ضدعفونی ماسک با واکنش فوری پزشکان، متخصصان و حتی سیاستمداران روبه‌رو شده‌است .مشخص نیست که آیا بنزین می‌تواند ماسک را ضدعفونی کند. تماس طولانی مدت با بنزین می‌تواند مضر باشد و به دلیل اشتعال‌زایی این مایع، احتمال آتش گرفتن آن زیاد است.

شماری از مخالفان سیاسی دوترته نیز گفته‌اند این پیشنهاد رئیس‌جمهور توصیه خطرناکی‌ست که کسی نباید آن را اجرا کند.

فیلیپین با یکی از گسترده‌ترین بحران‌های ناشی از همه‌گیری کووید-19 در جنوب شرق آسیا روبه‌رو است. میلیون‌ها نفر از شهروندان این کشور در مناطق پر ازدحام پایتخت ساکن هستند. استفاده از ماسک در این کشور اجباری‌ست.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала