زنی دوبار در مراسم تشیع جنازه خود زنده شد

© Fotolia / Marcin SadlowskiРука высовывается из гроба
Рука высовывается из гроба - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک زن افریقایی از زیمبابوه به گونه عجیب دو باردر طول مراسم تشیع جنازه و دفن خود زنده شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پارتل خبری Bulawayo 24 زنده شدن ناگهانی یک زن 99  ساله در مراسم تشییع جنازه اش در زیمبابوه خبرساز شد.

یک زن سالمند ساکن یک روستا در ولایت ماتابلند شمالی در زیمبابوه که از مدت ها قبل بیمار بود دچار سکته مغزی شد.

یکی از نزدیکان این زن گفت: "شنبه حدود ساعت سه صبح، او درگذشت. ما شروع به آماده سازی برای مراسم تشییع جنازه  کردیم، به رئیس روستا از درگذشت او خبر دادیم و همسایگان جمع شدند و شروع به حفاری قبر کردند".

به گفته این فرد، هنگامی که آنها مراسم تدفین را آغاز نمودند در زیر کفن  متوجه حرکت جسد شدند. آنها دوباره وی را بعد ازآنکه علائم زنده بودن در وی مشاهده نشد  برای دفن بردند، اما زن باز هم زنده شد.

زنده شدن مرده پیش از مراسم خاکسپاری در هند - اسپوتنیک افغانستان
زنده شدن مرده پیش از مراسم خاکسپاری در هند

به گفته وی، معمولاً دیگر زنان سالخورده مرگ افراد را در این روستا اعلام می کنند، اما بعد از دو اشتباه حتی مردها برای دیدن جنازه وی آمدند تا متیقن شوند که او زنده است.

مردان خانواده تصمیم گرفتند این زن را به بیمارستان ببرند. در همین حال، رئیس دهکده نیز تلاش داشت راه حلی برای این مشکل پیدا کند.

یکی از اقارب زن گفت:"ما حتی می خواستیم از جادوگران مشاوره بخواهیم. ما استدلال می کردیم که از آنجا که زن سالمند پیرو یک آیین سنتی بود ، ممکن کار های است که باید انجام شود."

مردم در حال مشورت بودند که زن دوباره وفات کرد اما مردم روستا و بستگان زن پیش از ‌این که باز هم وی را برای تشیع مراسم جنازه به قبرستان ببرند چند ساعت صبر نمودند تا کاملا واضح شد که او مرده است و سپس او را دفن نمودند.

 مدیر بیمارستان محلی می گوید: "او احتمالاً بیهوش و ضربان قلب بسیار ضعیفی داشت، بنابراین بستگان و اهالی روستا او را مرده قلمداد کردند و شروع به دفن او کردند."

اما مردم محل می‌گوبند ارواح اجداد وی در زنده شدن او دخیل بوده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала