سخنان نژادپرستانه نماینده پارلمان انگلیس در برابر مسلمانان و سیاه پوستان

© AP Photo / Jon Superسخنان نژادپرستانه نماینده پارلمان انگلیس در برابر مسلمانان و سیاه پوستان
سخنان نژادپرستانه نماینده پارلمان انگلیس در برابر مسلمانان و سیاه پوستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنان نژادپرستانه یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس که اقلیت‌های قومی و مسلمانان را به بی‌توجهی در قبال گسترش ویروس کرونا متهم کرده بود با انتقادات شدیدی همراه شد.

هشدار بوریس جانسون درباره گسترش موج دوم کرونا در انگلیس و اروپا - اسپوتنیک افغانستان
هشدار بوریس جانسون درباره گسترش موج دوم کرونا در انگلیس و اروپا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، اظهارات نژادپرستانه کریگ ویتاکر از نمایندگان حزب محافظه‌کار در مجلس عوام انگلیس با انتقادات شدیدی در این کشور همراه شد.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، ویتاکر روز گذشته (پنجشنبه) در مصاحبه‌ای گفت: «بخش‌هایی از جامعه ما هستند که همه‌گیری جهانی [ویروس کرونا] را جدی نمی‌گیرند».

هنگامی که از او پرسیده شد آیا منظور او جامعه مسلمانان انگلیس است، پاسخ داد: «البته. اگر به مناطقی که با افزایش شمار مبتلایان مواجه هستند نگاه کنید می‌بینید که اکثریت آن‌ها را سیاه‌پوستان و اقلیت‌های قومی تشکیل می‌دهند».

یکی از سخنگویان حزب گارگر انگلیس در واکنش به سخنان ویتاکر گفت، این اظهارات «شرم‌آور و نژادپرستی محض» هستند و او کسانی را مورد سرزنش قرار می‌دهد که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده‌اند.

سخنگوی حزب کارگر انگلیس همچنین از «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس درخواست کرد ادعاهای این هم‌حزبی خود را محکوم کند.

جانسون در نشست‌ خبری روز جمعه در این باره گفت: «وظیفه همه ما در دولت این است که مطمئن شویم این پیام بلند واضح به گوش همگان در سرتاسر کشور برسد و مطمئن شویم که همه از دستور‌العمل‌ها پیروی می‌کنند».

نخست‌وزیر انگلیس همچنین گفت: «مسلمانان نمی‌توانند آنطور که می‌خواستند عید [قربان] را برگزار کنند. از این بابت خیلی متأسفم اما نمی‌توانیم خطر کنیم» (جزئیات بیشتر).

از سوی دیگر سخنگوی شورای مسلمانان انگلیس در واکنش به اظهارات ویتاکر گفت: «چنین سخنانی مقصر جلوه دادن بی‌شرمانه اقلیت‌ها است. این اظهارات اساساً غیر قابل قبول هستند و ویتاکر باید بابت آن‌ها عذرخواهی کند».

تا کنون بیش از ۳۰۲ هزار نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده و حدود ۴۶ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

از میان شهروندان انگلیسی که در یک هفته گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند ۳۷ درصد را افراد آسیایی‌تبار، ۵۳ درصد را سفیدپوستان و ۵ درصد را سیاه‌‌پوستان تشکیل داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала