روسیه آموزش فضانوردان برای پرواز سریع به ایستگاه فضایی را آغاز کرد

© Sputnik / NASA /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه آموزش فضانوردان برای پرواز سریع به ایستگاه فضایی را آغاز کرد
روسیه آموزش فضانوردان برای پرواز سریع به ایستگاه فضایی را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه آموزش فضانوردان برای دستیابی به رکوردی جدید در پرواز سریع به ایستگاه فضایی بین‌المللی را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، فضاپیمای مورد نظر باید برای اولین بار ظرف سه ساعت به ایستگاه فضایی بین المللی برسد.

متخصصان موشکی و فضایی شرکت انرژی (Energia Rocket) و شرکت فضایی، آماده سازی خدمه برای دستیابی به رکورد در پرواز به ایستگاه فضایی بین‌المللی را با استفاده از یک مدار فوق العاده کوتاه، آغاز کرده اند، این پرواز برای اولین بار صورت خواهد گرفت و سفینه فضایی باید فقط در مدت زمان سه ساعت به ایستگاه فضایی برسد.

سفینه درگن امریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
سفینه "درگن" امریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید + ویدیو

دمیتری روگوزین، مدیرکل روس کاسموس (هوافضای روسیه)، به شرکت فضایی و راکتی "انرژی" دستور داد که اولین خدمه را برای پرواز سریع به مدار ایستگاه فضایی بین‌المللی زمانی که این فضاپیما فقط دو مدار را قبل از اتصال به ایستگاه انجام می‌دهد، آماده کنند. این شرکت از پیش آموزش فضانوردان را آغاز کرده است.

روس کاسموس اطلاعات مربوط به آغاز آموزش خدمه را تأیید كرد. این شرکت دولتی در صفحه توییتری خود نوشت: ما تأیید می‌کنیم که چنین دستوری توسط مدیر کل روس کاسموس داده شده است.

تا به امروز، سریعترین نقشه برای پرواز فضانوردان به ایستگاه، یک مدار چهار مداره است که خود این ماموریت حدود شش ساعت طول می‌کشد.

این طرح دو مداره قبلاً توسط روس کاسموس در فضاپیماهای باری سری "پراگرس" مورد آزمایش قرار گرفته بود. به طور خاص، در ۲۳ جولای راکت سایوز 2.1a فضاپیمای پراگرس MS-15 را از سکوی سی و یکم فضایی بین‌المللی بایکانور وارد مدار کرد، که با رکورد ۳ ساعت و ۱۸ دقیقه‌ای به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد، پیش از این با چنین سرعتی به ایستگاه فضایی بین المللی هیچ کسی پرواز نکرده است.

ویدیوی اختصاص داده شده به پرتاب این فضاپیما، توسط دمیتری روگوزین، مدیر کل هوافضای روسیه در صفحه یوتیوب منتشر شد.

پیش از این روگوزین گفته بود که فضاپیمای سایوز MS-17 که قرار است در ماه اکتوبر با سه خدمه به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شود، ممکن است طبق یک طرح دو مداره انجام شود.

طرح کلاسیک پرواز به ایستگاه‌های مداری دو روزه است. مهم‌ترین مزیت نقشه‌های کوتاه پرواز که توسط روسیه ایجاد شده این است که خدمه سفینه باید در ایستگاه فضایی با نیروی جاذبه صفر سازگار شوند نه در فضای تنگ فضاپیما، جایی که جدا از مسایل دیگر، بسیار سرد است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала