صف آرایی کشورها برای دریافت واکسن کرونا

© Sputnik / Russian Defence Ministryصف آرایی کشورها برای دریافت واکسن کرونا
صف آرایی کشورها برای دریافت  واکسن کرونا   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با وجود این که هنوز هیچ فرمول معتبری برای واکسن کرونا قادر به دریافت مجوز نشده است، کشور های آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا و جاپان 1.3 میلیارد دوز این واکسن را پیش خرید کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Bloomberg ایالات متحده آمریکا با شرکت‌ "سانوفی" و GlaxoSmithKline Plc سازنده واکسن و داروسازی‌های معتبر قرار دادی را امضا کرده اند تا میلیون ها دوز از واکسن ویروس کرونا را در صورت ساخت بخرند.

وزیر بهداشت آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که این کشور برای دریافت 100 میلیون دوز از واکسن کرونا محصول شرکت داروسازی «فایزر» یک قرارداد دو میلیارد دالری را امضا کرده است.

گفته می شود که جاپان نیز با شرکت "فایزر" توافق نامه ای خرید واکسن کرونا را امضا کرده است.

دولت انگلیس با شرکت‌های خارجی سازنده واکسن و داروسازی‌های معتبر قرار دادی امضا کرده است تا 90 میلیون دوز از واکسن ویروس کرونا را در صورت ساخت، بخرد.

آزمایش بالینی واکسن COVID—19 در روسیه به پایان رسید  - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش بالینی واکسن COVID—19 در روسیه به پایان رسید

توافق اتحادیه اروپا و شرکت سونافی نیز برای دریافت واکسن کرونا  در شرایطی است که بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون 17 میلیون و 570 هزار و 374 نفر به این  ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد،تاکنون 11 میلیون و 155 نفر بهبود یافته و 678 هزار و 511 تن فوت کرده‌اند.

تحلیلگران معتقد هستند که این دُز برای 7 میلیارد و 800 میلیون ساکن جهان کافی نخواهد بود و کشورهای فقیرتر در «صف واکسن» در آخرین ردیف قرار خواهند گرفت. یک مانع دیگر برای ایمن‌سازی جهانی در مقابل ویروس کرونا، این است که نه یک دُز بلکه تزریق دو دُز لازم خواهد بود.

پیش ازاین دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در بیاناتی اظهار داشت که ایالات متحده 90 درصد از کل ذخیره داروهای Remdesivir در جهان را که برای معالجه بیماران مبتلا به کرونا ویروس استفاده می شود خریداری کرده است. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: «این دارو تأثیر بسیار خوبی دارد و به همین دلیل دولت کنترل ذخایر این دارو را برای بیماران آمریکایی تضمین کرد».

بیماری جدید کرونا موسوم COVID-19 از ماه دسامبر سال گذشته میلادی در ولایت هوبئی در چین و شهر "ووهان" این ولایت شیوع یافت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала