هشدار دانشمندان از وقوع یک فاجعه بزرگ جهانی

© REUTERS / Mohammad Ponir Hossainهشدار دانشمندان از وقوع یک فاجعه بزرگ جهانی
هشدار دانشمندان از وقوع یک فاجعه بزرگ جهانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان در پی یک تحقیق از افزایش سطح آب و طغیان جهانی دریاها تا رسیدن به سال 2100 هشدار می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، تیمی از دانشمندان در پی یک مطالعه اعلام نمودند که اگر جهان برای جلوگیری از افزایش سطح آب دریاها اقدامی انجام ندهد، تا سال 2100، سیلاب های ساحلی چنان شدید و مخرب خواهند شد که می توانند به اندازه 20 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان خسارت وارد کنند.

نتایج این تحقیق درمجله علمی Nature منتشر شده است.

پیش بینی گرمای فاجعه بار برای سیاره ما - اسپوتنیک افغانستان
پیش بینی گرمای فاجعه بار برای سیاره ما

این مطالعه تخمین می زند با افزایش دما و سطح آب دریاها، تا سال 2100 ممکن است 287 میلیون نفریا حدود 4 درصد از کل جمعیت جهان  در معرض طغیان ساحلی پی در پی قرار بگیرند. بیش از یک میلیون کیلومتر مربع خط ساحلی نیز می تواند در معرض خطر قرار بگیرد. این مساحت معادل دو برابر مساحت کشور فرانسه است.

به گفته نویسندگان این تحقیق، مناطقی که بیشتر در معرض خطر سیل گسترده قرار دارند شامل سواحل شمال شرقی ایالات متحده، شمال غربی اروپا و بخشهای بزرگی از آسیا، از جمله کشورهای اطراف خلیج بنگال، اندونزی، چین و شمال استرالیا است.

جاری شدن سیل های گسترده هر ساله میلیاردها دلار خسارت به بار می آورد. زیرا خانه ها، ساختمان ها و زیرساخت های حیاتی مانند جاده ها، خطوط انتقال و زمین های زراعی از بین می روند. سیل اکنون شایع ترین و پرهزینه ترین فاجعه طبیعی در ایالات متحده آمریکا است و در دهه گذشته حدود 155 میلیارد دالر خسارت به املاک وارد کرده است.

محققان می گویند علاوه بر کاهش تولید گازهای گلخانه ای، کشورها باید در اقدامات محافظتی برای مقابله با سیل های آینده سرمایه گذاری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала