ترامپ: در بحث آمار کرونا به پایین‌ترین سطح رسیده‌ایم

© AFP 2023 / Alex Edelman ترامپ: در بحث آمار کرونا به پایین‌ترین سطح رسیده‌ایم
   ترامپ: در بحث آمار کرونا به پایین‌ترین سطح رسیده‌ایم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت که شواهد مثبتی در مبارزه با ویروس چینی می‌بیند و آمار ابتلا به کرونا در کل آمریکا کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور  آمریکا با طرح این ادعا که کشورش در بحث آمار ویروس کرونا "پایین‌تر از جهان" است، گفت آمارهای شماری کشور ها بسیار پایین است، چون آن‌ها آمارها را دستکاری می‌کنند.

او افزود: آمار ابتلا به کرونا در کل آمریکا کاهش یافته است و ایالت های تگزاس، آریزونا و فلوریدا موفقیت خوبی در کاهش آمار داشته اند. 

ترامپ همچنین گفت 18 ایالت آمریکا آمار ابتلای پایینی دارند که باید مراقب ود دچار افزایش و خیز دوباره بیماری نشوند.

ترامپ: آمریکا تقریباً کل ذخایر داروی کرونا ویروس جهان را خریداری کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: آمریکا تقریباً کل ذخیره داروی کرونا ویروس جهان را خریداری کرد

ترامپ مدعی شد: «اجازه بدهید اطلاعات جدیدی را در راه کشورمان برای مبارزه و شکست دادن ویروس چینی ارائه کنم. ما شاهد موارد قابل توجهی از پیشرفت هستیم. موارد ابتلای مثبت به کرونا به میزان 6 درصد کاهش یافته است. نسبت به هفته گذشته موارد ابتلای افراد به کرونا از8.7 درصد به 8 درصد در این بازده زمانی رسیده است».

ترامپ افزود: «ما شاهد افزایش ابتلا در جورجیا، می‌سی‌سی‌پی، اوکلاهما و میسوری بودیم. به نظرم به زودی شاهد کنترل در آنجا خواهیم بود. من از تمامی آمریکایی‌ها می‌خواهم که همچنان فاصله اجتماعی را رعایت کنند. دستان خود را بشویند، ماسک بزنند و از حضور در اماکن پرازدحام خودداری کنند.»

اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح می‌شود که فلوریدا جزو ایالت‌هایی است که با افزایش ناگهانی و انفجاری در مبتلایان به کرونا بعد از بازگشایی سریع این ایالت روبرو شد. مشخص نیست که صحبت‌های ترامپ درباره "تازه‌ترین گزارش‌ها" به چه روزی باز می‌گردد.

مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را 4 میلیون و 862 هزار و 174 مورد و مجموع قربانیان آن را در این کشور، 158 هزار و 929 نفر گزارش شده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تاکنون 18 میلیون و 443 هزار و 484 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد 697 هزار و 189 نفر جان خود را از دست داده‌اند و 11 میلیون و 672 هزار و 917 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو، شیلی، اسپانیا و کلمبیا در رده‌های اول تا دهم کشور‌های آلوده به ویروس کرونا هستند.

سازمان جهانی بهداشت با توصیف کردن کرونا به عنوان بحران قرن، پیش‌بینی کرد این بحران طولانی مدت و برای چندین دهه جهان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала