ترامپ انفجار بیروت را نتیجه یک حمله "وحشتناک" دانست

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ انفجار بیروت را نتیجه یک حمله "وحشتناک" خواند
ترامپ انفجار بیروت  را نتیجه یک حمله وحشتناک خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده، انفجار شدید ظهر سه‌شنبه در بندر بیروت را نتیجه یک حمله دانست.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی  یک کنفرانس مطبوعاتی که عصر سه‌شنبه برگزار شد، گفت: «به نظر می‌رسد که انفجار بیروت یک حمله وحشتناک است».

رئیس‌جمهوری ایالات متحده در ادامه اظهار داشت: «آنچه در بیروت اتفاق افتاد مانند بمب یا حمله است».

ترامپ با بیان اینكه "برخی جنرال‌ها احتمال می‌دهند که انفجار بیروت به گونه‌ای می‌تواند نتیجه یک حمله یا انفجار یک بمب باشد».

او با تأکید بر اینکه ایالات متحده آماده کمک کردن به لبنان است، افزود: «ما ضمن تأسف نسبت به آنچه که در لبنان اتفاق افتاد، آماده کمک هستیم».

متوقف شدن کمک‌های نظامی به لبنان از سوی ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
متوقف شدن کمک‌های نظامی به لبنان از سوی ترامپ

ترامپ ضمن ابراز همدردی ایالات متحده با لبنان، به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «ما با مردم لبنان رابطه بسیار خوبی داریم و برای کمک آماده خواهیم بود، به نظر می‌رسد حمله‌ای هولناک است».

به نوبه خود، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا، پیشنهاد ارایه كمک از سوی آمریكا به لبنان را مطرح کرد و انفجاری را كه روز سه‌شنبه در بندر بیروت رخ داد و 78 كشته و حدود 4000 زخمی بر جای نهاد، «یک فاجعه وحشتناک» نامید.

پمپئو در توییتر خود نوشت: «ما اوضاع را تحت نظر داریم و آماده هستیم برای خروج لبنان از این فاجعه وحشتناک کمک‌های خود را به مردم لبنان ارائه دهیم».

شایان ذکر است که روز گذشته در پی انجار سنگین در شهر بیروت کشور لبنان حدود 78 تن جان‌های شان را ازدست دادند و و بیش از 4 هزار نفر زخم برداشتند.

گزارش شده است که انتظار می‌رود تلفات این انفجار بیشتر شود، چون برخ زیادی از افراد لادرک اند. و شمار زیادی در درمانگاه‌ها تلف شده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала