انفجار در بیروت؛ تلاش برای کمک به بی‌خانمان‌ها

© AP Photo / Hassan Ammarانفجار در بیروت؛ تلاش برای کمک به بی‌خانمان‌ها
انفجار در بیروت؛ تلاش برای کمک به بی‌خانمان‌ها  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهرداری بیروت می‌گوید که در تلاش فراهم کردن اسکان برای هزاران نفر که در اثر انفجار در بندر بیروت خانه‌های شان آسیب دیده اند، است.

جمال ایتانی، شهردار بیروت در مصاحبه با اسپوتنیک افغانستان گفت که وضعیت پایتخت لبنان پس از انفجار روز گذشته بسیار غم‌انگیز است.

او می‌گوید که میزان خسارات وارده به بیروت به علت انفجارها در مقیاس خیلی بزرگ‌تر از آنچه در نگاه اول به نظر می‌رسید، است. او تاکید کرد که «اوضاع در شهر واقعاً غم انگیز» است.

آقای ایتانی گفت: «بندر بیروت کاملاً تخریب شده است. برخی از شهر ها مانند اشرفیه، المدروار، کرنتینا، مارمایکل و همچنان تعداد از محله‌های مجاور بندر بسیار آسیب شده اند. برخی از ساختمان‌ها به‌طور کامل تخریب شده اند. گروه از مهندسان در حال حاضر در شهر مشغول تحقیق در مورد بازسازی ساختمان‌ها هستند. آنها در محاسبه تقریبی مبلغ مورد نیاز بازسازی مناطق مسکونی آسیب‌دیده را ارائه خواهند کرد».

حدود 300 هزار نفر پس از انفجار بیروت بی‌خانمان شدند - اسپوتنیک افغانستان
حدود 300 هزار نفر پس از انفجار بیروت بی‌خانمان شدند

به گفته شهردار بیروت، نمی‌توان ارزیابی دقیقی درباره میزان خسارات وارده به شهر به علت انفجار‌ها ارائه کرد، اما به‌طور قطع میلیارد‌ها دالر خسارات به بیروت وارد شده است.

ایتانی در مورد سرنوشت بی‌خانمان گفت: «شهرداری در تلاش است یک سقف به آنها که خانه‌های شان به اثر موج انفجار آسیب دیده اند و مجبور به ترک آن شده اند، فراهم کند. تعداد از شهرهای کشور به ما پیشنهاد مسکن موقت را داده اند. علاوه بر این، خانه‌های خالی و ساختمان‌های جدیدی در مناطق دیگر بیروت وجود دارد. ما همچنان قصد داریم این افراد را در آنجا اسکان دهیم».

وی اعتراف کرد که میزان آلودگی هوا توسط بخارات آمونیاک که پس از انفجار به هوا پرتاب شده است در واقع برای شهرنشینان بسیار خطرناک است.

او افزود: در حال حاضر به مرکز تحقیقات بیروت دستور داده شده است تا میزان آلودگی هوا را اندازه‌گیری کرده و راه‌های رفع آن را تهیه کند. هنوز مشخص نیست که گاز‌های آمونیاک چه صدماتی به شهر و شهرنشینان آن وارد خواهند کرد.

به گفته شهردار بیروت، امدادگران، افسران پولیس و داوطلبان هنوز در حال پاک کردن آوار و جستجو مفقود شدگان هستند.

عصر سه شنبه یک انفجار قدرتمند در بندر بیروت لبنان رخ داد. حسن دیاب، نخست‌وزیر لبنان این انفجار را ناشی از ذخیره نادرست 2.750 تن ماده نیترات آمونیوم در بندر بیروت به مدت شش سال خواند. نخست‌وزیر لبنان روز چهارشنبه را در کشور روز عزاداری اعلام کرد.

طبق این آمار که ساعات اولیه امروز منتشر شده، تعداد کشته ها 78 نفر و تعداد زخمی ها نیز بیش از 4000 نفر اعلام شد.

این انفجار آنقدر قدرتمند بوده که حتی صدای آن در نیکوزیا پایتخت قبرس (حدود 240 کیلومتر از بیروت) شنیده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала