بیل گیتس از بروز فاجعه خطرناکتر از ویروس کرونا خبر داد

© Sputnik / Grigoriy Sisoev  /  مراجعه به بانک تصاویر بیل گیتس از بروز فاجعه خطرناکتر از ویروس کرونا خبر داد
بیل گیتس از بروز فاجعه خطرناکتر از ویروس کرونا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیل گیتس کارآفرین امریکایی در صفحه وبلاک اش اثرات آلودگی هوا را ویرانگر از همه گیری ویروس کرونا خواند.

به گزارش اسپوتنیک، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت بدین باور است با گذشت چند دهه، بحران جهانی محیط زیست کره زمین را خواهد لرزاند. به عقیده وی، بشریت باید انتظار مرگ و میر و مشکلات های اقتصادی را داشته باشد: "به همان اندازه که همه گیری (ویروس کرونا) وحشت‌ناک بود، تغییرات آب و هوا می تواند بدتر باشد".

او همچنان در مورد این فاجعه هشدار می‌دهد، که این دگرگونی‌ میزان چشمگیری انتشار گازهای گلخانه ای را به جو کاهش می دهد.

بیش از 19 میلیون نفر در جان آلوده به کرونا شده است - اسپوتنیک افغانستان
بیش از 19 میلیون نفر در جهان آلوده به کرونا شده است

بیل گیتس در مورد خطرات بروز این فاجعه جدید گفت: در صورت خراب شدن محیط زیست، مرگ و میر انسان و مشکلات اقتصادی طولانی تر از ویرویس کووید-19، خواهد بود. به گفته وی، در جریان 40 سال، مرگ و میر ناشی از افزایش دما در کره ما، در مقاسیه با ویروس کرونا، 14 نفر از 1 هزار نفر می‌باشد.

بیل گیتس معتقد است در صورت خرابی آب و هوا تا آخر قرن، مرگ و میر ناشی از عوامل اقلیمی به 73 نفر از 1 هزار نفر خواهد رسید، همچنان: "تا 2100، قربانیان تغییرات اقلیمی می تواند پنج برابر بیشتر از ویروس کرونا باشد".

این کارآفرین امریکایی تاکید دارد که بشریت باید از ویروس کرونا درس بگیرید و برای مقابله با تغییرات اقلیمی آماده باشد، همچنان پیشنهاد می‌کند برای جلوگیری از انتشار گازها به کمک علم و نوآوری نیاز است. همچنان کشورهای در حال توسعه روی راه حل آن باید کار کنند.

در آخر، بنیانگذار مایکروسافت تاکید کرد که برای حل این مشکل زمان محدودی باقی مانده است: "برای ایجاد و اجرای همه تحولات لازم در زمینه انرژی پاک، چندین دهه زمان خواهد برد". همچنان در مقاسیه واکسین ویروس کرونا در سال آینده به دست ما می‌اید، هیچ راه حل دو سالانه برای تغییرات اقلیمی وجود ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала