شیوه کارکرد واکسن روسی در برابر ویروس کرونا 

© Sputnik / Russian Defence Ministryشیوه کارکرد واکسن روسی در برابر ویروس کرونا 
شیوه کارکرد واکسن روسی در برابر ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ذرات ویروس کرونا در واکسن کووید-19 به بدن نمی توانند آسیب برسانند. 

دچار شدن 5241 نفر به ویروس کرونا در روسیه در یک شبانه روز - اسپوتنیک افغانستان
دچار شدن 5241 نفر به ویروس کرونا در روسیه در یک شبانه روز
به گزارش اسپوتنیک، الكساندر گینتسبورگ مدیر مركز تحقیقات ملی گامالیه روسیه گفت: ذرات ویروس کرونا در واكسن COVID-19 نمی توانند به بدن آسیب برسانند.
این دانشمند توضیح داد، که این دارو از ذرات بی جان ویروس کرونا کار گرفته می شود، که بر اساس آدنوویروس ایجاد شده است.

وی گفت: "ذرات که زنده هستند و به شکل طبیعی می توانند گسترش پیدا کنند. این ذرات در این واکسن نمی توانند گسترش پیدا کنند". 

 

بنابراین، از ترس این که واکسن می تواند به سلامتی آسیب برساند، هیچ پیش نیاز دیگری وجود ندارد.

به گفته وی، ذرات ویروس کرونا می توانند حداکثر ناراحتی را ایجاد کنند، زیرا وقتی یک آنتی ژن خارجی تزریق می شود، سیستم ایمنی بدن در واکسینه ها به شدت کار می کند. در برخی شرایط طبیعتاً برخی از افراد تب دارند.
گینتسبورگ خاطرنشان کرد: در طول آزمایشات بالینی دارو، درجه حرارت داوطلبان به 37، گاه به 38 درجه افزایش یافت، اما این مشکل "با قرص پراستامول از بین می رود.
او گفت، که این واکسن بالای 38 شرکت کننده آزمایش شد و کسانی که واکسن دریافت کرده اند نسبت به بیماری ویروی کرونا در امان هستند. 

الكساندر گینتسبورگ مدیر مرکز پژوهشی ملی گامالیه، پیش از این توجه داشت كه واكسن ویروس کرونا برای همه مناسب نیست. به گفته وی، هر دارویی می تواند تشدید را برانگیزد، بنابراین افراد مبتلا به بیماری های مزمن باید با متخصصان مشورت کنند.

یادآوری می کنیم، که آزمایش واکسن، ساخته شده توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامیلیه در دانشگاه سیچینوف به تاریخ 18 جون آغاز شد.

میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه پیش از این گفته بود، که واکسیناسیون انبوه را از ماه اکتوبر آغاز می کنند و نخستین کسانی که این واکسن را دریافت می کنند، پزشکان آموزگاران و سالمندان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала