هنگ کنگ: تحریم های اخیر آمریکا مسخره و شرم‌آور است

© AP Photo / Vincent Yuهنگ کنگ: تحریم های اخیر آمریکا مسخره و شرم‌آور است
هنگ کنگ: تحریم های اخیر آمریکا مسخره و شرم‌آور است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات هنگ کنگ تحریم‌های واشنگتن علیه 11 مقام بلند ‌پایه این منطقه خود مختار چین را به شدت محکوم و آنرا شرم‌آور و مایه تمسخر عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر ارشد نمایندگی پکن در هنگ کنگ تحریم‌های واشنگتن علیه 11 تن از مقامات بلند‌رتبه این منطقه خودمختار چین را اقدامی مضحک و شرم‌آورتوصیف کرد.

در یاداشتی که در وب‌سایت دولت هنگ کنگ منتشر شد، گفته شده است: با تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا به شدت مخالف هستیم و اقدامات این وزارت را به خاطر این تحریم‌ها به شدت محکوم می‌کنیم. نیات بی شرمانه سیاستمداران آمریکایی برای حمایت از هرج و مرج علیه چین در هنگ کنگ فاش شده است.

شایان ذکر است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا،روز گذشته (7آگست)  از تحریم 11 نفر در ارتباط با موضوع هنگ کنگ خبر داد. او در پیام توئیتری خود نوشت: ما 11 نفر را که مسئول از میان بردن خودمختاری هنگ ‌کنگ هستند در لیست تحریمی قرار می‌دهیم. ما در برابر این موضوع که مردم هنگ‌ کنگ از سرکوب وحشیانه حزب کمونیست چین و عاملان آن رنج می‌برند، ساکت نخواهیم نشست.

ترامپ : در صورت امتناع چین ، آمریکا حتما از عهده کره شمالی بر می آید - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ سخت چین به امضای قانون استقلال هنگ کنگ توسط ترامپ

در بیانیه دولت هنگ کنگ گفته شده است که: "آماده هرگونه حمایت از پکن و ارائه پاسخ تلافی‌جویانه از چین در برابر تحریمهای آمریکا علیه مقامات این‌کشور خواهیم بود."

روابط بین آمریکا و چین در پی تصویب قانون جدید امنیت ملی در هنگ کنگ بیش از گذشته مخدوش شده است.

این قانون که 30 جون توسط شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین اجرایی شد قرار تعقیب و دستگیری علیه جدایی طلبان، فعالیت های تروریستی و خرابکاری را در هنگ کنگ صادر می‌کند و از سوی ساکنان این دولت،  و همچنین مقام‌های غربی به شدت محکوم شده و آنها مدعی هستند که این قانون خودمختاری این دولتشهر را تضعیف می‌کند.

 با افزایش تنش‌های آمریکا و چین، چند ساعت پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز با امضای یک دستور اجرایی دو اپلیکیشن چینی‌ "تیک‌تاک" و "وی‌چت" را خطری علیه امنیت ملی کشورش خواند و از اشخاص و شرکت‌ها خواست ظرف 45 روز معاملات و خدمات خود با دو شرکت‌‌ چینی مالک این اپلیکیشن‌ها را متوقف کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала