ترامپ آمادگی خود را برای کمک به لبنان اعلام نمود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا از آمادگی واشنگتن برای کمک به تحقیقات در خصوص بررسی دلایل انفجار بیروت خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، جاد دیر، یکی از سخنگویان کاخ سفید امروز یکشنبه اظهار داشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در نشست بین المللی در مورد لبنان، آمادگی واشنگتن برای کمک به تحقیقات در خصوص بررسی دلایل انفجار بیروت را اعلام کرده است.

زخمی شدن بیش از 700 تن در تظاهرات بیروت - اسپوتنیک افغانستان
زخمی شدن بیش از 700 تن در تظاهرات بیروت

در این بیانیه آمده است: "ترامپ از دولت لبنان خواهان تحقیقات کامل و شفاف شده است، و امریکا نیز آماده مساعدت به لبنان می باشد".

قابل ذکر است که امروز به ابتکار و پیشنهاد فرانسه یک کنفرانس به صورت ویدئویی برگزار گردید که هدف آن دریافت و جمع آوری کمک به لبنان پس از وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت بود.

باید تذکر داد که چند روز پیش انفجاری خطرناک و خونین در بندر بیروت رخ داد. طبق اظهارات مقامات این کشور، 2750 تن نیترات آمونیوم طولانی مدت بدون تمهیدات ایمنی در بندر بیروت نگه داشته شده و دلیل انفجار نیز همین امر بوده است. به گفته شهردار بیروت، نصف ساختمان های این شهر آسیب دیده و به دلیل تعداد زیاد مجروحین ظرفیت شفاخانه های این شهر تکمیل شده است. لبنان در پی این حادثه عزای عمومی سه روزه و در بیروت به مدت دو هفته وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

پس از آن نیز موج اعتراضات و تظاهرات گسترده در شهر بیروت به راه افتاد، که در نتیجه ی آن شماری زیادی نیز مجروح شدند. تظاهرات کنندگان به ساختمان های دولتی هجوم کردند و برخی از ساختمان ها را به آتش کشیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала