ونزوئلا کاملاً آماده استعمال واکسین روسی است

© Sputnik / AFK Sistema /  مراجعه به بانک تصاویر واکسین کووید-19
واکسین کووید-19 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ونزوئلا امروز اعلام نمود که این کشور کاملاً آماده استعمال واکسین ضد کرونا ساخت روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی ملیک سفیر روسیه در ونزوئلا اظهار داشته است که مقامات ونزوئلا آمادگی خود را برای استعمال واکسین کرونا برای بلند بردن سطح ایمن سازی شهروندان اعلام نموده اند.

واکسن ضد ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
بیست کشور خواهان واکسن روسی شده اند

به گفته دیپلومات روسی، قبل از اعلام راجستر واکسن در روسیه، ونزوئلا پیشنهاد شرکت در آزمایش کلینیکی واکسن را به مسکو نموده بود.

وی افزود که در مورد تاریخ دقیق تحویل واکسن به ونزوئلا هنوز مشخص تصمیم گرفته نشده است.

سفیر روسیه افزود: «متاسفانه تحریم های یکطرفه امریکا و بعضی کشور های غربی در مقابل این کشور برای دستیابی به تامین ادویه مورد نیاز شهروندان با در نظرداشت پاندمی به مردم این کشور ونزوئلا صدمه وارد کرده است».

قابل ذکر است که وزارت صحت روسیه روز سه شنبه نخستین واکسین برای وقایه از کوید 19 که به‌طور مشترک با بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم ساخته شده است، را ثبت کرد. این واکسین "اسپوتنیک V" نامیده است. به گفته کیریل دمیتریف، رئیس بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم، در حال حاضر این بنیاد درخواست خریداری یک میلیارد واحد واکسین مذکور را از بیش از ۲۰ کشور جهان دریافت کرده است. وی افزود که روسیه مبنی بر تولید این واکسین در پنج کشور، توافق کرده است که در در کل توان تولید 500 میلیون واحد در سال را خواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала