توافق بنیاد روسی با ایالت برازیلی مبنی بر تولید و ترویج واکسین روسی ضد کرونا

© Sputnik / AFK Sistema /  مراجعه به بانک تصاویر توافق بنیاد روسی با ایالت برازیلی مبنی بر تولید و ترویج واکسین روسی ضد کرونا
توافق بنیاد روسی با ایالت برازیلی مبنی بر تولید و ترویج واکسین روسی ضد کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و ایالت پارانا در برازیل روی همکاری در راستای تولید و ترویج نخستین واکسین ثبت شده در جهان بر ضد ویروس کرونا، توافق کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم، طرفین در یک مراسم آنلاین توافقنامه مذکور را به امضا رساندند.

در مراسم مذکور کیریل دمیتریف، رئيس بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و کارلوس ماسا روتینیو جونیور، والی ایالت پارانا شرکت داشتند.

در خبرنامه آمده است: "در چوکات توافقنامه استراتژیک امضاشده مبنی بر همکاری بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم یکجا با شرکت‌های دواسازی ایالت پارانا واکسین «اسپوتنیک V» را تولید نموده و در برازیل و دیگر کشورهای امریکای لاتین آنرا توزیع خواهند کرد. در آینده نزدیک بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و مرکز ملی تحقیقاتی پاندمی و میکروبیولوژی گامالی آماده خواهند بود تا به انستیتوت تکنالوژیکی ایالت پارانا نتایج آزمایشات بالینی واکسین و پروتوکول‌های تکنالوژیکی تولید آنرا، بسپارد".

بازدید کاربران از ۱۸۸ کشور در یک شبانه روز از سایت واکسین روسی ضد کرونا - اسپوتنیک افغانستان
بازدید کاربران از ۱۸۸ کشور در یک شبانه روز از سایت واکسین روسی ضد کرونا

وزارت صحت روسیه به تاریخ ۱۱ اگست نخستین واکسین در جهان بر ضد کرونا را تحت نام "اسپوتنیک V" ثبت کرد. این واکسین توسط مرکز ملی تحقیقاتی پاندمی و میکروبیولوژی گامالی و بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم ساخته شده است. بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم با شرکایش ۴ میلیارد روبل را برای تولید واکسین بر ضد ویروس کرونا در روسیه را سرمایه‌گذاری کرده است.

رئيس بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم گفته است: "کشورهای امریکا جنوبی بخاطر گسترش ویروس کرونا، در حال سپری وضعیت دشوار اند. ما شاهد علاقمندی زیاد از جانب شرکای برازیلی به تجربه روسیه در مبارزه با ویروس کرونا، منجمله به نخستین واکسین ثبت شده در جهان بر ضد ویروس کرونا، می‌باشیم. برازیل یکی از پنج کشورهای مهم است که آماده اند واکسین روسی "اسپوتنیک V" را تولید کنند. ما به امنیت و موثریت بالای واکسین "اسپوتنیک V" اطمینان داریم و امیدواریم که در واکسین به زودی توسط جناح برازیلی تایید شود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала