مقامات بیروت خسارات ناشی از انفجار بندر را برآورد کردند

© REUTERS / Instagram/ @Rabzthecopterمقامات بیروت خسارات ناشی از انفجار بندر را برآورد کردند
مقامات بیروت خسارات ناشی از انفجار بندر را برآورد کردند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر رئیس‌جمهور لبنان خسارات ناشی از انفجار بندر بیروت را برآورد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در صفحه توییترش گزارش ارزیابی‌های اولیه از میزان خسارات مادی انفجار بیروت را منتشر کرده است.

در گزارش آمده است: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که خسارات ناشی از انفجار بندر از 15 میلیارد دالر فراتر رفته است.

دفتر رئیس‌جمهور لبنان همچنان می‌گوید که فیلیپ ششم، پادشاه اسپانیا طی پیامی به میشل عون حادثه انفجار مهیب عصر روز سه‌شنبه در بیروت را تسلیت گفت.

با شدت گرفتن اعتراض‌ها در لبنان که طی چند روز گذشته به اشغال ساختمان چند وزارت‌خانه در بیروت منجر شد، دولت لبنان فرو پاشید و نخست‌وزیر حسان دیاب روز دوشنبه 10 اسد کناره‌گیری خود را به طور رسمی اعلام کرد.

اتنفجار مهیب چهارم اگست گذشته که بخشی از بندر و مرکز شهر بیروت را ویران کرد، خشم شهروندان لبنان را که به دلیل شیوع ویروس کرونا تا حدودی فروکش کرده بود شعله‌ور کرد.

موج اعتراض‌ها علیه فساد و ناکارآمدی مسئولان و سیاستمداران بانفوذ در کمتر از یک هفته چنان شدت و ابعادی پیدا کرد که پس از کناره‌گیری چند عضو کابینه، نخست‌وزیر، حسان دیاب و کل دولت را وادار به کنار رفتن کرد.

چند روز پیش 4 اگست انفجاری مهیب در بندر بیروت رخ داد. طبق اظهارات مقامات این کشور، 2 هزار و 750 تن نیترات آمونیوم طولانی مدت بدون تمهیدات ایمنی در بندر بیروت نگه داشته شده و دلیل انفجار نیز همین امر بوده است. به گفته استاندار این شهر، نیمی از ساختمان های این شهر آسیب دیده و به دلیل تعداد زیاد مجروحین ظرفیت شفاخانه های این شهر تکمیل شده است. لبنان در پی این حادثه عزای عمومی سه روزه و در بیروت به مدت دو هفته وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала