واکنش چین به عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات

© AP Photo / Andy Wongژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین
ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین اعلام نمود که پس از توافق عادی سازی روابط اسرائیل و امارات، به حمایت از فلسطین ادامه می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز جمعه اظهار داشت، که پکن از آرام شدن تنش ها در خاورمیانه پس از عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات متحده عربی استقبال می کند و کمک به فلسطین را با هدف بازگرداندن حقوق قانونی ملت و ایجاد یک کشور مستقل همچنان ادامه می دهد.

 دولت چین از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند  - اسپوتنیک افغانستان
دولت چین از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند

ژائو لیجیان در این خصوص به خبرنگاران گفت: "چین در جریان گزارش های مربوطه از جمله تعلیق برنامه اسرائیل برای الحاق اراضی فلسطین و همچنین تلاش ها برای یافتن راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین قرار گرفت. چین از دیدن اقدامات در راستای کاهش تنش بین کشورهای خاورمیانه و کمک به صلح و ثبات منطقه ای خرسند می شود."

وی افزود: "موضع چین در مورد مسئله فلسطین دائمی و واضح است: ما همچنان به حمایت از مردم فلسطین با هدف بازگرداندن حقوق قانونی ملت و ایجاد یک کشور مستقل، ادامه خواهیم داد."

قبلاً رئیس جمهور چین در طول نخستین سخنرانی تاریخی خود در مقر اتحادیه عرب گفته بود که چین با ایجاد کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای تعیین شده در سال 1967 حمایت می کند. وی تاکید کرد، این اقدام اسرائیل و فلسطین برای صلح کامل در شرق میانه ضروری است و از جامعه بین المللی خواست تا به از سرگیری مذاکرات صلح فلسطین - اسرائیل که در ماه اپریل سال 2014 متوقف گردید، کمک نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала