خودداری امریکا از کمک به روسیه در درست کردن واکسن ضد ویروس کرونا

© Sputnik / AFK Sistema /  مراجعه به بانک تصاویر خودداری امریکا از کمک به روسیه در درست کردن واکسن ضد ویروس کرونا
خودداری امریکا از کمک به روسیه در درست کردن واکسن ضد ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه به ایالات متحده امریکا پیشنهاد داد تا در ساخت واکسن ضد ویروس کرونا کمک کند، اما ایالات متحده امریکا خودداری ورزید.

ساخت نخستین دوز واکسن ضد کووید-19 روسی + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
ساخت نخستین دوز واکسن ضد کووید-19 روسی + ویدیو
به گزارش اسپوتنیک، منابع روسی به شبکه سی ان ان اظهار داشتند، که روسیه «همکاری بی پیشینه ای» را در پروژه ایالات متحده «سرعت مافوق صوت» با هدف تولید واکسن ارائه داده است، اما معلوم شد که برای توسعه پزشکی روسیه «ایالات متحده باز نیست».

یک مقام ارشد روسی به این شبکه گفت: یک بی اعتمادی عمومی به روسیه از طرف امریکایی وجود دارد و ما بر این باوریم، که فناوری از جمله واکسن، آزمایش و درمان دقیقاً به دلیل بی اعتمادی توسط ایالات متحده پذیرفته نمی شود.
مقام های روسی همچنین به این شبکه گفتند که روسیه برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات واکسن که می تواند به شرکتهای دارویی آمریکایی در تولید واکسن در ایالات متحده کمک کند آماده است.

به گفته منابع روسی، این واکسن می تواند جان امریکایی ها را نجات دهد و واشنگتن باید «درباره مصرف» سخت فکر کند. اگر معلوم شود که واکسن ما یکی از مؤثرترین هاست، پرسشهای به وجود خواهد آمد؛ چرا ایالات متحده این امکان را عمیقاً مورد مطالعه قرار نداده است، چرا سیاست به راه واکسن رسیده است.

در همین زمان، مقام های امریکایی به این شبکه گفتند، که واکسن روسی در ایالات متحده «آنقدر ناقص تلقی می شود که حتی باعث جلب توجه جدی نشده است».

یک مقام بی نام امریکایی گفت: ایالات متحده هرگز آنرا روی شادی ها آزمایش نخواهد کرد، چه رسد به انسان.

یادآوری می کنیم، که روسیه روز سه شنبه از ثبت نخستین واکسن در جهان در برابر کووید-19 با عنوان «اسپوتنیک وی» خبر داد، این واکسن همه بررسی های لازم را گذرانده و ایمنی پایداری را تشکیل می دهد.

ایالات متحده امیدوار است تا پایان سال واکسنی برای ویروس کرونا، که هم اکنون در مرحله سه آزمایش است، دریافت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала